مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از برج مشهور و کج پیزا،‌اکنون نوبت به بنای تاریخی کلوسیوم رسیده‌است تا به سرنوشت برج پیزا دچار شود،‌ این سازه تاریخی و مشهور نیز به تدریج درحال کج شدن است.

کلوسیوم

کلوسیوم رم،‌ بنایی که در آن گلادیاتورها برای حفظ جان خود رقیبشان را به قتل می‌رساندند، مانند برج پیزا  در حال کج شدن است و در حال حاضر بخش جنوبی این ساختمان 40 سانتیمتر پایین‌تر از بخش شمالی آن قرار گرفته است،‌ مقامات ایتالیایی در حال بررسی این رویداد هستند تا در صورت نیاز تعمیرهای اضطراری بر روی این ساختمان را سریعتر آغاز کنند.

متخصصان اولین بار درحدود یک‌سال پیش متوجه این موضوع شدند و طی چند ماه گذشته این ساختمان دو هزار ساله را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

کلوسیوم

روسلا رآ، مسئول ساختمان کلوسیوم از دانشگاه لاساپینزای رم و موسسه زمین‌شناسی محیطی درخواست کرده تا بر روی این رویداد مطالعه‌ای انجام داده و نتایج آن را تا یک سال آینده اعلام کنند. در این مطالعه تاثیرات  ترافیک جاده شلوغی که از نزدیکی بنای تاریخی عبور می‌کند نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محققان دانشگاه لاساپینزای رم هشدار داده‌اند که شاید شکافی در پی بنا باعث کج شدن آن شده‌ باشد که در این صورت باید اقدام به ترمیم آن شود. بنای کلوسیوم که به خاطر برگزاری رقابت‌های خونین گلادیاتورها در عصر امپراطوری رم شهرت زیادی دارد،‌سالانه صدها هزار توریست را به سوی خول جذب می‌کند.

کد خبر 179274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز