همشهری آنلاین: ده ها تن از کارگران معترض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت 'ماریو مونتی ' نخست وزیر ایتالیا، معدن زغال سنگ جزیره 'ساردنیا ' را در عمق 400 متری زمین اشغال کردند.

کارگران معترض معدن زغال سنگ غرب ایتالیا را اشغال کردند

به گزارش ایرنا از منابع خبری، چهل تن از کارگران معدن زغال سنگ در جزیره ساردنیا در غرب ایتالیا یکشنبه شب با اشغال معدن 'Nuraxi Figus' در عمق 400 متری زمین، علیه دولت مونتی اعتراض کردند.

معترضین با این اقدام نمادین از دولت خواستند تا طرح استفاده از انرژی پاک با استفاده از زغال سنگ را از طریق سرمایه گذاری های لازم احیا کند.

این اعتراض در استانه نشست روز جمعه اینده وزارت توسعه اقتصادی برای تصمیم گیری در باره نجات شرکت ها برگزار شد.

روز جمعه دولت رم به همراه اتحادیه های کاری وارد مذاکره می شود تا در باره کارخانه هایی که به دنبال بحران اقتصادی در استان ساردنیا با مشکل مواجه شده و در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته اند، تصمیم گیری کند.

گزارش های دریافتی از جزیره ساردنیا حاکی است که کارگران معترض، علاوه بر اشغال معدن زغال سنگ 'Nuraxi Figus' ، ورودی های معدن را نیز با انباشت زغال سنگ بر روی رفت و امد خودروها بسته اند.

کارگران معترض خواستار سرمایه گذاری 200 میلیون یورویی دولت در این معدن و تعهد شرکت برق 'انل' برای احیای طرح استفاده از انرژی پاک هستند.

با پایان تعطیلات تابستانی موج جدیدی از اعتراض ها علیه برنامه ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا، ایتالیا را فرا گرفته است .

اتحادیه های صنفی ایتالیا از هم اکنون وعده پاییزی داغ را داده و اعلام کردند که ماه های سپتامبر و اکتبر آینده اعتصابات و اعتراضات گسترده علیه دولت 'ماریو مونتی' نخست وزیر برگزار می کنند تا از دنباله روی از سیاست های اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا، دست بکشد.

براساس اعلام وزارت کشور ایتالیا در یک سال گذشته، ایتالیایی ها در مجموع حدود 11 هزار تظاهرات و اعتصاب سراسری علیه برنامه های ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا که مونتی بر اجرای آن اصرار دارد ،برگزار کرده اند.

از مجموع این تظاهرات ها و اعتصاب ها، چهار هزار و 497 مورد توسط اتحادیه های کاری برگزار شد که در 304 مورد، پلیس ضد شورش با مداخله خود این تظاهرات را به خشونت و درگیری کشاند.

ایتالیا در یک سال اخیر شاهد برگزاری 29 تظاهرات و اعتصاب همزمان در روز بود که این کشور را عملا به تعطیلی کشاند.

کد خبر 182554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز