دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سندیکاهای کاری ایتالیا در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت ' سیلویو برلوسکونی ' در زمینه قانون 'مبارزه با فرار مالیاتی' برای اعتصاب سراسری روز جمعه فراخوان دادند.

اعتصاب سراسری در ایتالیا علیه برلوسکونی

به گزارش ایرنا، سندیکاهای کاری ایتالیا همزمان با روز جهانی کارگر با برگزاری تظاهرات در شهرهای بزرگ این کشور از کارگران شاغل دعوت کردند تا علیه سیاست های اقتصادی دولت برلوسکونی جمعه (16اردیبهشت) دست به اعتصاب عمومی بزنند.

رسانه های خبری ایتالیاباانتشارفراخوان اعتصاب سندیکاهای کارگری،همچنین از تظاهرات کارگران در روزجهانی کارگر در شهرهای بزرگ ایتالیا خبر دادند.

درتظاهرات شهر تورینو در شمال ایتالیا گروهی ازجوانان ، حتی پرچم سندیکایی را در اعتراض به سیاست های ناکارآمد این سندیکا و دفاع نکردن از حقوق شاغلین ، آتش زدند.

در شهر میلان در شمال ایتالیا نیز گزارش شد که حدود 10 هزار نفر در راهپیمایی سندیکایی شرکت کردند و برخی تظاهرکنندگان اقدام به تخریب ویترین تعدادی مغازه ها، بانک ها ، آژانس های کاریابی و مسکن کردند.

درشهر رم نیز گروهی از معترضان دراعتراض به سیاست های اقتصادی دولت، از صاحبان مغازه ها دعوت به تعطیلی مغازه ها کرده و حتی درمقابل برخی مغازه های بزرگ تجمع و مانع کار آنها شدند.

سندیکاهای کاری دلیل برگزاری این تظاهرات را در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت در زمینه قانون مبارزه با فرارمالیاتی خواندند.

اتحادیه کارگری و سندیکاها دراین اعتراض ها، اعلام کردند که سیاست های اقتصادی دولت برلوسکونی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای اقشار مختلف جامعه ایتالیا نیست.

این تظاهرات؛ علیه افزایش بیکاری و ریاضت اقتصادی در ایتالیا، در خیابان های مرکزی شهر رم تا ساعت ها ادامه داشت.

دولت ایتالیا در دو سال گذشته بارها وعده کرده است که مشکل بیکاری را دراین کشور مهار خواهد کرد اما به گفته شرکت کنندگان درتظاهرات کارگری، تاکنون دهها هزار نفر در ایتالیا، کار خود را از دست داده اند اما ازهیچ نوع حمایت اجتماعی برخوردار نشده اند.

به گفته تظاهرات کنندگان ، درسال گذشته میلادی بیش از350 هزار نفر از کار خود بیکار شده اند که این امر نشانگر سیاست ناکارآمد اقتصادی دولت برلوسکونی است.

کد خبر 134010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز