جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه رپوبلیکا - چاپ رم - نوشت دولت ایتالیا دیگر اکثریت را در اختیار ندارد.

برلوسکنی

شبکه خبری آ ار د آلمان گزارش داد، شب گذشته دو نماینده حزب Pdl برلوسکنی استعفای خود را از این حزب و پیوستن به جمع حزب مخالف اعلام کردند.

علاوه بر این نماینده دیگری هم اعلام کرده که در جلسه رای گیری درباره بسته ضدبحران نخست وزیر ایتالیا، به این برنامه رای منفی خواهد داد.

علاوه بر این، شایعاتی درباره نامه ای از نمایندگان Pdl به برلوسکنی پخش شده است. از یک هفته پیش شایعاتی مبنی بر آن شنیده می‌شد که این نمایندگان خواستار استعفای برلوسکنی شده‌اند و تهدید کرده‌اند در غیر این صورت دیگر از حزب دولت حمایت نخواهند کرد.

در این مشخص شده است که شش نماینده زیر نامه را امضا کرده اند. در صورتی که آنها تهدید خود را عملی کنند، دولت برلوسکنی به آخر کار خود رسیده است. اکثریت نمایندگان حزب برلوسکنی در پارلمان به شدت شکننده است به طوری که در جلسه استیضاح اخیر فقط توانست چهار رای موافق بیشتر از مخالفانش به دست آورد.

گویا قرار نیست جلسه استیضاح بعدی چندان دیر برگزار شود. برلوسکنی شخصا در اجلاس گروه 20 در کن اعلام کرده است که رای گیری درباره تدابیر ریاضت اقتصادی اش با جلسه استیضاح او همزمان خواهد شد. احتمال دارد این جلسه بین 10 تا 15 روز دیگر برگزار شود.

جیورجیو ناپولیتانو، رییس جمهور ایتالیا از روز چهارشنبه دیدارهایی را با همه احزاب برگزار کرده که هدف آن علنا آماده شدن برای تشکیل دولت موقت است. دیگر سوال اصلی در ایتالیا این نیست که آیا دولت برلوسکنی سر کار باقی خواهد ماند، یا خیر، بلکه سوال این است که سقوط دولت وی چه زمانی اتفاق می‌افتد.

کد خبر 150257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز