شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایتالیا سفیر خود را از برزیل به این دلیل که برازیلیا قصد ندارد سزاره باتیستی (Cesare Battisti) را که متهم به انجام اقدامات تروریستی است، به رم مسترد کند، از این کشور خارج کرد.

italy-brazil

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، این خبر را وزارت امور خارجه ایتالیا امروز اعلام کرد. لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا که دوره ریاست جمهوری‌اش به زودی خاتمه می‌یابد پیش تر مخالفت دایمی خود را با درخواست ایتالیا برای استرداد این عنصر چپگرای افراطی ایتالیایی اعلام کرده بود.

در بیانیه‌ای که این وزارتخانه منتشر کرد، آمده است، فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا تصمیم گرفته سفیر ژراردو لا فرانچسکا (Gherardo La Francesca) را به رم فرا بخواند. هدف رایزنی درباره گام‌های حقوقی است تا بر مبنای توافقنامه دوجانبه و حکم دیوان عالی برزیل از ادعای حقوقی ایتالیا دفاع صورت گیرد.

Cesare Battisti

باتیستی که به اتهام قتل به صورت غیابی در ایتالیا به حبس ابد محکوم شده، سال 2007 در ریو دو ژانیرو بازداشت شد و از آن زمان منتظر صدور حکم محاکم برزیل است. وی پیش تر یک سال در فرانسه زندگی کرده بود.

ایتالیا تا این اواخر هم تلاش داشت نظر موافق لولا را کسب کند. دولت سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا در روزهای اخیر تصریح کرده بود امتناع از استرداد باتیستی را نمی پذیرد.

کد خبر 124518
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز