همشهری آنلاین: دادگاه قانون اساسی ایتالیا طی حکمی اعلام کرد که قانون مصونیت سیلویو برلوسکنی از پیگرد به اتهام فساد مالی در یکسری از موارد بی‌اعتبار است و قضات می‌توانند وی را به دادگاه احضار کنند.

به گزارش ایسنا، دادگاه قانون اساسی ایتالیا در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که ساختار و بخش‌های این قانون، قانون اساسی این کشور را نقض می‌کند.

حکم صادره از سوی این دادگاه 15 عضوی، ضربه مهلک دیگری به سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر 74 ساله ایتالیا وارد کرد.

دادگاه قانون اساسی ایتالیا هم‌چنین اعلام کرد، با توجه به بی‌اعتبار بودن این قانون،‌ قضات می‌توانند برلوسکنی و یا هر وزیر کابینه را که با اتهام‌هایی مواجه هستند، ‌محاکمه کنند.

برلوسکنی به پرداخت رشوه به وکیلش برای ارائه شواهد دروغ و هم چنین اختلاس و فرار از پرداخت مالیات در ارتباط با فروش حقوق تلویزیونی متهم بوده است.

حال مشخص نیست که آیا برلوسکنی که این اتهام‌ها را رد کرده، توسط قضات به دادگاه فرا خوانده می‌شود و در دادگاه محاکمه خواهد شد یا خیر.

پس از کناره‌گیری جیان فرانکو فینی، رئیس پارلمان ایتالیا از ائتلاف حاکم، دولت برلوسکنی با مشکلات جدی روبرو شد.

درپی صدور حکم دادگاه قانون اساسی ایتالیا، دفتر برلوسکنی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در مورد این حکم اظهارنظر نمی‌کند. اگر چه گفته می‌شود نخست وزیر ایتالیا قرار است روز جمعه در تلویزیون سخنرانی کند.

برلوسکنی در اظهارنظر اخیر خود گفت: هیچ خطری ثبات دولت را تهدید نمی‌کند. حکم دادگاه قانون اساسی هر چه باشد، خطری علیه دولت نیست.

برلوسکنی در مواجهه با اولین محاکمه

در همین حال یک منبع قضایی ایتالیا روز جمعه گفت که نخست وزیر این کشور با تحقیقات در میلان درمورد یک رقاصه کلوب شبانه که در مهمانی‌های شخصی محل سکونت وی شرکت کرده، مواجه است.

این منبع خاطر نشان کرد که بازرسان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا، به صورت نادرستی برای در اختیار داشتن این دختر وارد عمل شده یا خیر.

این دختر در آن زمان 17 سال سن داشت و ماه مه گذشته پس از این که به اتهام دزدی دستگیر شد، آزاد گردید.

این منبع گفت: در این تحقیقات هم‌چنین موضوع مسائل جنسی نیز مطرح است.

برلوسکنی هرگونه انجام اقدام اشتباه را در این پرونده رد کرده است.

پیش از این نیز برلوسکنی در آزادی یک دختر به نام مستعار "روبی" ایفای نقش کرده بود. این در حالی است که برلوسکنی اعلام کرد که وی فقط به حالت عادی به یک فرد کمک کرده است.

این منبع اعلام کرد که پلیس در حال جستجوی دختر یک مقام منطقه‌ای نزدیک به برلوسکنی است که در زمان آزادی این دختر 17 ساله برای دیدار با وی نزد او رفته بود.

کد خبر 125736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز