شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده ها هزار نفر در رم در تظاهرات بزرگ حزب دموکرات ایتالیا (Partito Democratico)، قوی‌ترین نیروی مخالف سیاسی این کشور علیه دولت سیلویو برلوسکنی شرکت کردند.

Italian center-left PD Democratic party

خبرگزاری اتریش از رم گزارش داد، آنها با این تظاهرات قصد داشتند بر دولت نخست وزیر ایتالیا فشار آورند تا وی را به استعفا وادار کنند.

دو قطار از تظاهرکنندگان از داخل شهر به پیازا سان جیوانی (Piazza San Giovanni) در نزدیکی لاترانباسیلیکا (Lateranbasilika) رفت. در آنجا پیرلوئیجی برسانی (Pierluigi Bersani)، رییس مخالفان سخنرانی پایانی را انجام داد.

وی تاکید کرد: این تظاهرات آغاز یک نقطه عطف تاریخی خواهد بود که به پایان دولت برلوسکنی منجر می شود. اینجا فردای ایتالیا طلوع می کند.

 جشن رهایی از برلوسکنی

18 قطار و 1500 اتوبوس تظاهرکنندگان را از همه مناطق ایتالیا به رم بردند. سیاستمداران ارشد حزب PD این اجتماع عظیم را "جشن رهایی از برلوسکنی" نام گذاشتند. در این تظاهرات، آنتونیو دی پیترو (Antonio Di Pietro)، سیاستمدار مخالف دولت هم شرکت داشت. وی تاکید کرد:

امروز در رم ایتالیایی‌های سالم تظاهرات کردند، آنها که خواهان بازگرداندن آزادی و دموکراسی به این کشور هستند.

سه روز مانده به رای اعتماد در پارلمان که درباره سرنوشت کابینه راست میانه تصمیم گیری می‌کند، نخست وزیر ایتالیا امیدوار است همچنان بتواند دولت خود را نجات دهد.

کد خبر 122935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز