همشهری‌آنلاین: رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب ایتالیا در اعتراض به پیش‌نویس قانون دولت سیلویو برلوسکنی اعتصاب عمومی کردند

رسانه‌های جمعه 18 تیر 89 ایتالیا هیچگونه خبری را منتشر نکردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، تقریبا همه مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی  ایتالیا در پاسخ به دعوت خبرنگاران برای شرکت در اعتصاب عمومی دست از فعالیت برداشتند.

پیش نویس دولت سیلویو برلوسکنی باعث می‌شود از اختیارات دستگاه قضایی برای شنود تماس‌های تلفنی و همچنین آزادی رسانه‌ها در انتشار مفاد تماس‌های تلفنی کاسته شود.

The gagging law denies citizens the right to be informed’ … a front page in June condemns Silvio Berlusconi's bill.

اتحادیه ملی خبرنگاران درخواست کرده بود روز جمعه "روز سکوت" اعلام شود. اتحادیه ملی خبرنگاران اعلام کرده است این یک ابتکار نمادین برای نشان دادن انواع سکوت است که قانون تحمیل کرده است [ایتالیا در آستانه روز خاموشی اطلاع رسانی]

فعالیت خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های الکترونیکی مطبوعات از ساعت پنج صبح به وقت محلی متوقف شده است و آنها دیگر خبرهای جدید منتشر نکرده‌اند.

شبکه‌های خبری نیز فقط برنامه‌های ضبط شده پخش می‌کنند و فقط در ساعت 6 صبح و ظهر امروز خبر پخش کردند و امشب نیز فقط یک وعده خبری پخش خواهند کرد. ب

 روی صفحه شبکه تلویزیونی "رای نیوز 24 " نوشته شده است "اعتصاب خبرنگاران بر ضد قانون بستن دهان‌ها تا ساعت 6 صبح فردا ادامه خواهد داشت".

در باجه مطبوعات نیز امروز هیچ گونه نشریه‌ای به غیر از روزنامه ژورنال متعلق به خانواده برلوسکنی وجود نداشت.

ویتوریو ویلتری مدیر مسئول ژورنال در پایگاه اینترنتی این روزنامه اعلام کرده است وی نیز از "قانون بستن دهانها راضی نیست" اما "این اشتباه است که خودمان داوطلبانه دهانمان را ببندیم و خودمان را از تنها وسیله‌ای که با خوانندگان ارتباط داریم محروم کنیم ".

پیش نویس این قانون را مجلس سنا در دهم ژوئن گذشته تصویب کرده است و همچنان به موافقت مجلس نمایندگان نیاز دارد.

این پیش نویس برای ناشران روزنامه‌ها، رسانه‌های دیداری و شنیداری که منبع اطلاعات آنها شنود یا نوارهای صوتی یا ویدیویی به هنگام تحقیقات قضایی باشد، مجازات حبس به مدت دو ماه و پرداخت غرامت تا چهارصد و شصت و چهار هزار و هفتصد یورو در نظر گرفته است. برلوسکنی از پیش نویس این قانون به اسم احترام به زندگی خصوصی افراد دفاع می‌کند اما مخالفان چپگرا و اکثریت رسانه‌های بزرگ معتقدند این یک گام برای خاموش کردن مطبوعات و جلوگیری از انتشار اطلاعاتی است که امکان دارد نخست وزیر را دچار دردسر کند.

Demonstrators holds banners during a rally against the so called "gag law" in Rome on July 1. Virtually no news was published in Italy as journalists went on strike against a bill curbing the use of wiretaps and their publication proposed by the government of Silvio Berlusconi.

حدود یک هفته پیش نیز هزاران نفر در اعتراض به این قانون که "قانون بستن دهان‌ها" نامیده شده و امکان دارد مجلس نمایندگان در آن تغییرات زیادی ایجاد کند تظاهرات کردند

کد خبر 111255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز