همشهری آنلاین: کارگران شاغل در بخش‌های مختلف سراسر ایتالیا، شنبه با شعار 'مالیات کمتر کار بیشتر'، علیه سیاست‌های اقتصادی دولت و اخذ مالیات‌های کلان، در رم تظاهرات اعتراض آمیز برپا کردند.

اعتراضات گسترده کارگری درایتالیا

به گزارش ایرنا، به دنبال فراخوان سندیکاهای کاری 'چیزل' و 'ویل'، صدها هزار کارگر از سراسر ایتالیا امروز در پایتخت حاضر و خواستار اصلاحات مالیاتی از سوی دولت شدند.

محور این تظاهرات اخذ 'مالیات کمتر از شاغلین و بازنشستگان، اسراف و دزدی کمتر سیاسیون، خدمات و فرصت های بیشتر برای شغل های باثبات و همه' اعلام شده است.

سندیکاهای کارگری همچنین یکی از اهداف برگزاری این تظاهرات را تشکیل میزگردی میان دولت و سندیکاها درباره اصلاحات مالیاتی عنوان کرده اند که در سندی متشکل از 19 ماده جای گرفته است .

'رافائله بونانی' دبیر کل سندیکای 'چیزل' در گفت و گویی رسانه ای گفت: ما به دولت و اپوزیسیون و تمام نهادهایی که مسوولیت قانونی دارند می گوییم نمی توانیم دیگر شاهد این نمایش پست باشیم.

وی گفت: تفرقه بین سیاسیون حاکم بر ایتالیا که از ماه ها پیش شروع شده ادامه دارد و کشور هنوز در شرایط بحرانی به سر می برد اما از موضوعات دیگری صحبت می شود.

در تظاهرات امروز پایتخت ایتالیا که از میدان ملت در مرکز شهر رم آغاز شده، دهها هزار نفر از شاغلین، مهاجران خارجی، جوانان و بازنشستگان از سراسر این کشور کارگران معترض را همراهی کردند.

بحران اقتصادی در ایتالیا موجب بیکاری 117 هزار شاغل بین مهاجران خارجی شده که برابر با 21 درصد کل بیکاران جدید در این کشور است.

از آغاز بحران مالی ، شمار بیکاران خارجی در ایتالیا حدود 70 درصد افزایش یافته و شمار بیکاران جدید ایتالیایی نیز حدود 30 درصد افزایش نشان می دهد.

رم روز گذشته نیز شاهد تظاهرات گسترده دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، استادان دانشگاه ها و کادر تحصیلی این کشور بود که در آن علیه سیاست های آموزشی دولت 'سیلویو برلوسکونی' شعار داده شد.

دانشجویان ایتالیایی روز  جمعه همزمان در 90 شهر ایتالیا از شهر شمالی 'میلان' تا شهر جنوبی 'پالرمو'، بویژه در شهرهای جنوا، تریئسته، تورینو، ناپل، باری و در بسیاری دیگر از شهرهای کوچک و بزرگ تظاهرات اعتراضی علیه دولت برپا کردند اما این تظاهرات در رم با ترافیک شدید مواجه و رفت و آمد خودروها مختل شد.

کد خبر 117955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز