جمعه ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، استادان دانشگاه‌ها و کادر تحصیلی در سراسر ایتالیا روز جمعه علیه سیاست‌های آموزشی دولت 'سیلویو برلوسکنی' اعتصاب و 90 راهپیمایی اعتراضی برپا کردند.

تظاهرات در ایتالیا

به گزارش ایرنا، ده ها هزار دانشجو و دانش آموز در سراسر ایتالیا روز جمعه برای اعتراض علیه اصلاحات آموزشی دولت و کاهش نیرو و بودجه در این بخش، همراه با کادر آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس از رفتن به کلاس درس خودداری کردند.

دانشجویان ایتالیایی با شعار 'هرکسی که مدرسه‌ای را باز می کند زندانی را می‌بندد' از شهر شمالی 'میلان' تا شهر جنوبی 'پالرمو'، بویژه در شهرهای جنوا، تریئسته، تورینو، رم، ناپل، باری و در بسیاری دیگر از شهرهای کوچک و بزرگ تظاهرات خود را آغاز کردند.

تظاهرکنندگان در شهر رم پایتخت ایتالیا، به سوی وزارت آموزش و پرورش راهپیمایی کردند و با نصب شعار نوشته هایی در مقابل این وزارتخانه، علیه سیاست های دولت شعار سردادند.

سندیکاهای کاری مدارس نیز علیه کاهش نیرو و منابع و با شعار 'روز مخالفت با برلوسکونی'، فراخوان عمومی کرده و 42 هزار مدرسه برای همراهی با این اعتراض ها علیه دولت ایتالیا به تعطیلی کشیده شد.

'تیتو روسو' هماهنگ کننده ملی اتحادیه دانشجویان گفت: کاهش نیرو در مدارس و دانشگاه ها، اصلاحات در نظام آموزشی، ایجاد تغییرات کلی در نظام آموزشی و زیر سوال بردن آموزش لائیک و دولتی، ضربه نهایی دولت به سیستم آموزشی محسوب می‌شود.

وی افزود: ما در مدارس احساس می کنیم که در زندان هستیم. ساختمان های مدارس مخروبه، سیستم آموزشی قدیمی و هزینه بسیار بالای تحصیلی دیگر قابل تحمل نیست؛ ما دیگر کاهش بودجه و نیرو را نمی پذیریم.

'کلاودیو ریچو' نماینده دانشجویان نیز گفت: تمام جهان علم در ایتالیا امروز تحت حمله قرار گرفته است و نیاز به یک جبهه مشترک برای متوقف کردن طرح های مخرب اصلاحات مربوط به دانشگاه هاست.

با شروع تظاهرات دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، استادان دانشگاه ها و کادر تحصیلی مدارس رم ، پایتخت این کشور با ترافیک شدید مواجه و رفت و آمد خودروها مختل شد.

در زمان مخابره خبر، خبرگزاری ها و شبکه های مختلف خبری در ویژه برنامه‌هایی از گره‌های ترافیکی در سراسر پایتخت ایتالیا خبر می دهند.

در مناطق مرکزی شهر برخی از رانندگان از خودروهای خود پیاده شده و شماری نیز خودروهای خود را کنار خیابان ها و بزرگراه ها رها کرده و پیاده عازم محل کار و یا مکان‌های مختلف مورد نظر شده اند.

بیشترین بار ترافیک متوجه خیابان های اطراف وزارت آموزش و پرورش در پایتخت ایتالیاست.

نیروهای پلیس در مناطق مرکزی و محل تظاهرات امروز تدابیر شدید امنیتی را به اجرا گذاشته و برخی از خیابان‌ها را برروی خودروها مسدود کرده اند.

کد خبر 117814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز