یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: زابینا گازانتی (Sabina Guzzanti) یک فیلم مستند را درباره وعده‌های سیلویو برلوسکنی پس از زلزله لاکوئیلا ساخته و دولت ایتالیا را به دردسر انداخته است.

خبرگزاری سوئیس گزارش داد، در اعتراض به نمایش فیلم مستند "دارکولا – ایتالیا لرزید"، ساندرو بوندی (Sandro Bondi)، وزیر فرهنگ ایتالیا قصد دارد جشنواره فیلم کن را تحریم کند.

وی گفت "این فیلم یک فیلم سیاسی است که توهینی به واقعیت و کل ملت ایتالیاست". زابینا گازانی، بازیگر و کارگردان ایتالیایی در فیلم خود از سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا تقلید کرده است که بازسازی لاکوئیلا را پس از زلزله اولویت اصلی خود اعلام کرده بود.

گازانی همانند مایکل مور، کارگردان آمریکایی از فیلم مستند بهره گرفته است تا از مدیریت بحران دولت ایتالیا پس از زلزله انتقاد کند.

اتهامات سنگین
این کارگردان در مصاحبه ای با پایگاه اینترنتی Articolo 21 گفت قصد داشته نشان دهد بازماندگان زلزله مجبور شدند شش ماه را در چادر زندگی کنند، چون دولت قصد داشت تازه در ماه سپتامبر تحویل مسکن را به عنوان "معجزه" جشن بگیرد. وی افزود: این فیلم بازتابی از رشد استبداد در ایتالیاست.

در زلزله 6.3 ریشتری ششم آوریل سال گذشته میلادی 308 نفر جان باختند. 120 هزار سکنه لاکوئیلا و روستاهای اطراف آن سرپناه خود را از دست دادند. شصت و سومین جشنواره فیلم کن از 12 تا 23 مه آغاز می شود و فیلم " دارکولا – ایتالیا لرزید " در بخش غیررقابتی به نمایش در خواهد آمد.

کد خبر 106990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز