همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تحریم‌های ضد ایرانی بی‌نتیجه بوده، افزود:شورای عالی امنیت ملی درباره شرایط مذاکرات ایران و ۱+۵ تصمیم می‌گیرد.

علاءالدین بروجردی ، درباره دور بعدی مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ و بسته جدید پیشنهادی ایران برای این نشست، گفت: در مقابل اقدامات اعتماد سازی که ایران در مذاکرات هسته‌ای نشان می‌دهد و فرصت مذاکره را در اختیار غرب قرار می‌دهد، باید بخشی از برنامه‌ غرب در مذاکرات رفع تحریم‌ها باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه تا به امروز تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا و اتحادیه اروپا بی‌نتیجه بوده است، افزود: لغو تحریم‌ها از سوی غرب به طور حتم باید در دستور کار قرار بگیرد چرا که اقدامی ظالمانه، غیرعادلانه و تحمیلی به ملت ایران است.

وی با بیان اینکه غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم نیاز مقطعی ایران برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران بود درباره لغو یا ادامه غنی سازی اورانیوم از سوی ایران، تصریح کرد: اصل غنی سازی به هیچ عنوان تغییر پیدا نمی‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم دولت اوباما بر تهیه پیش نویسی برای لغو تحریم‌ها ضد ایرانی، یادآور شد: مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ مبتنی بر منافع ملی ایران است و در شرایط کنونی شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات ایران و غرب تصمیم می‌گیرد که در چه چارچوبی و شرایطی توافق شود.

یک خبرگزاری آمریکایی گزارش داد که دولت اوباما در حال بررسی رویکرد جدیدی در گفت‌وگوها با ایران است که تحریم‌های اقتصادی را سریع‌تر از رویکردی که پیشتر به تهران پیشنهاد شده بود، رفع می‌کند.

کد خبر 191285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز