همشهری آنلاین: معاون وزیر خارجه روسیه خواستار مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا برای حل موضوع هسته‌ای ایران شد و گفت که روسیه از این طرح استقبال می‌کند.

فارس به نقل از روزنامه فایننشال تایمز نوشت: دولت روسیه برای اولین بار به صورت آشکار ایران و آمریکا را تشویق به آغاز مذاکرات مستقیم و رودرو درباره موضوع هسته‌ای این کشور کرد و معتقد است که باز شدن یک کانال مستقیم میان ایران و آمریکا می‌تواند به حل کشمکش کمک کند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو مایل است که واشنگتن و تهران وارد مذاکرات مستقیم دیپلماتیک شوند تا طرح حمله اسرائیل به ایران را خنثی کنند.

ریابکوف که نماینده روسیه در مذاکرات گروه 1+5 و ایران است درمصاحبه با فایننشال تایمز افزود: ما هیچ بحثی راجع به این موضوع نداریم اما مسکو امیدوار است که از محتوای مذاکرات آگاه باشد.

ریابکوف گفت: درحال حاضر تماس‌های غیررسمی میان ایران و آمریکا برقرار است اما مذاکرات مستقیم هم ممکن است و ایجاد چنین ترتیباتی به هیچ وجه برای ما مشکل درست نمی‌کند و با آن مخالف نیستیم.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات گروه 1+5 و ایران تصریح کرد که هر آنچه که در مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا اتفاق بیافتد مذاکرات گروه 1+5 با ایران باید ادامه یابد.

وی گفت ما در مذاکرات استانبول به نتایج خاص و بی سابقه‌ای دست یافتیم و این دستاوردها نباید از دست برود.

کد خبر 191012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز