همشهری آنلاین: شهردار تهران در دیدار با استاندار کربلا تاکید کرد: تهران این آمادگی را دارد که تمامی دانش و تجارب فنی خود را در اختیار شهروندان دو شهر مقدس نجف و کربلا قرار دهد تا هر چه زود‌تر شاهد پیشرفت همه جانبه این شهر‌ها باشیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، «آمال الدین مجید الهر» استاندار کربلا در دیدار خود با محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران ضمن قدردانی از حمایت‌ها و انتقال تجربیات مدیریت شهری تهران به عتبات عالیات، گفت: ما خواهان توسعه حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و انتقال تجربه‌های تهران در جهت عمران و بازسازی اماکن متبرکه در نجف و کربلا هستیم.

وی ادامه داد: مقامات استان کربلا برنامه و طرح‌های زیادی را برای توسعه این استان در نظر دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح توسعه کمربند فضای سبز کربلا، ایجاد پایانه‌های مسافربری و ساماندهی زائران، مدیریت پسماند، مدیریت حمل و نقل و ترافیک و ساخت ایستگاه‌های تولید انرژی و فضاهای بهداشتی، درمانی، آموزشی، تفریحی و ورزشی اشاره کرد.

شهردار تهران نیز در این دیدار با بیان این مطلب که ارتباط ما با مردم عراق یک ارتباط دینی و معنوی عمیق است و نه تنها ابعاد سیاسی و اقتصادی، بلکه تمام ابعاد و جوانب همکاری را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: مهم‌ترین پایه ارتباطی میان مردم ایران و عراق ارتباط دینی و معنوی است، که باید بتوانیم این ارتباط را توسعه داده و به شکل مطلوب از آن بهره برداری کنیم.

وی افزود: تجربه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای کشور عراق مفید و راهگشا باشد.

وی بابیان اینکه به نظر می‌رسد امروز کشورهای اسلامی یک راه بیشتر پیش روی خود ندارند و آن پیشرفت در سایه دین و معنویت است، گفت: تعریفی که ما مسلمانان از پیشرفت داریم با تعریفی که در کشورهای غربی پذیرفته شده تا حدود زیادی متفاوت است.

قالیباف افزود: منظور ما از پیشرفت هم جنبه مادی و مظاهر تمدن است که رفاه و آسایش را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد و هم پیشرفت در اخلاق و معنویت که در چهارچوب اصول و ارزش‌های دینی است.

شهردار تهران با اعلام این مطلب که ما آمادگی داریم بدون هیچ چشم داشتی تمامی تجارب مثبت مدیریت شهری را در اختیار مردم عراق به ویژه شهرهای کربلا و نجف قرار دهیم، گفت: توسعه و آبادانی شهرهای مقدس در عراق نه تنها برای مردم عراق بلکه برای جهان تشیع مایه افتخار و مباهات خواهد بود و ما از فعالیت در این مسیر استقبال می‌کنیم.

قالیباف همچنین با اشاره به مشاهدات خود از وضعیت شهرهای نجف و کربلا، اظهار کرد: متاسفانه این شهر‌ها در دوره نظام بعث عراق به شدت تضعیف شده و در وضعیت نامطلوبی به سر می‌بردند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که وضعیت این دو شهر مذهبی در دوره جدید، پس از سقوط صدام پیشرفت همه جانبه‌ای داشته باشد.

قالیباف تاکید کرد: تهران این آمادگی را دارد که تمامی دانش و تجارب فنی خود را در اختیار شهروندان دو شهر مقدس نجف و کربلا قرار دهد تا هر چه زود‌تر شاهد پیشرفت همه جانبه این شهر‌ها باشیم.

کد خبر 190489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز