گروه شهری: شهردار تهران روز گذشته مهمان بهارستان بود.

شهر

22نفر از نمایندگان مردم تهران و شمیرانات از شهردار و مسئولان شهری تهران دعوت کردند تا در بهارستان حاضر شده و ابعاد فرهنگی و اجرایی طرح پیاده‌راه فرهنگی 17شهریور را مورد بررسی قرار دهند.حسین طلا سخنگوی مجمع نمایندگان تهران و شمیرانات با اعلام بررسی این طرح در مجمع با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و معاونان خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مثبت بودن این جلسه خبر داد.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در خانه ملت از بررسی دو ساعت و نیمه این طرح با حضور نمایندگان خبر داد و گفت: آقای قالیباف در حدود 45دقیقه پیرامون این طرح سخن گفت و ابعاد مختلف آن‌را توضیح داد.به گفته وی از آنجا که ابعاد اجرایی و فنی این طرح بسیار گسترده است بی‌تردید تنها این جلسه نمی‌تواند تمامی ابعاد این طرح بزرگ را مشخص کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان شهر تهران در مجلس با اشاره به اینکه در پایان جلسه دوساعت‌ونیمه مقرر شد تا کمیته‌ای تشکیل شود و مشکلات ترافیکی به‌وجود آمده به‌طور کامل رفع شود. طلا در ادامه تصریح کرد: کمیته‌ای با حضور آقای تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، سردار رحیمی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مجمع و همچنین مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران برای بررسی مشکلات ترافیکی و رفع آنها تشکیل خواهد شد.

به گفته وی مهم‌ترین موضوع بررسی کمیته ترافیک محدوده اجرای طرح پیاده راه 17شهریور خواهد بود. هر تصمیمی که در این کمیته گرفته شود، اجرا خواهد شد.طلا با اشاره به کمبود وقت برای بررسی ابعاد مختلف این طرح گفت: مسئولان محترم شهرداری ابعاد مختلف طرح را در زمانی کوتاه مطرح کردند اما به‌دلیل زمان اندک مقرر شد تا جزئیات طرح در کمیته تخصصی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

طلا با اشاره به بازدید چند روز گذشته مجمع نمایندگان از این پروژه گفت: عمده مشکلات این طرح معضلات ترافیکی است که از نیمه مهرماه در این پروژه حادث شده است. اما واقعیت این است که از اردیبهشت‌ماه این طرح در حال اجراست و به‌نظر می‌رسد که باید با توجه به مشکلات پیش رو به رفع آنها اقدام کنیم. امیدواریم که به‌زودی این مشکلات به‌طور جدی حل ‌شود و مسئولان شهرداری نیز برای رفع این مشکل، همکاری‌های بسیار خوبی را در دستور کار دارند.

مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با اعلام اینکه جلسه بررسی پیاده راه 17شهریور با حضور اکثریت مجمع نمایندگان مردم تهران و شمیرانات در مجلس برگزار شد از رفع زودهنگام مشکلات به‌وجود آمده خبر داد. وی با اعلام اینکه این جلسه با توجه به زمان دو ساعته و نیم، بیشتر در مورد ابعاد ترافیکی پروژه بود، گفت: تعیین یک کمیته تخصصی با حضور سه نماینده از شهرداری و یک نماینده از مجلس و یک نماینده از پلیس راهور نقطه روشنی برای حل مشکلات ترافیکی در این محدوده است.

وی به سؤالات برخی از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: بسیاری از مصوبات و مطالعاتی که برای اجرای این طرح تاکنون انجام شده است را در اختیار نمایندگان قرار دادیم. حتی متن مصوبه کمیسیون ماده پنج نیز در اختیار نمایندگان قرار گرفت و آنان نسبت به اجرای این پروژه اطلاعات لازم را به‌دست آوردند. عبدالهی که از اعضای کمیته تخصصی پیاده‌راه 17شهریور است اعلام کرد: به‌زودی نخستین جلسه این کمیته برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر ابعاد مختلف این طرح به‌ویژه موضوع ترافیک در محدوده طرح را مورد بازنگری قرار دهیم. وی همچنین با اشاره به تسیهلات شهرداری برای ساکنان و مجاوران طرح گفت: بنا داریم تا با ارائه تسهیلات لازم برای ساکنانی که احیانا متضرر شده‌اند ضررکردشان را جبران کنیم.

کد خبر 188220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز