گروه شهری: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه گل و گیاه از بی‌تفاوتی مسئولان در قبال ورود روزانه هزاران دستگاه خودرو به شهر تهران انتقاد کرد و گفت: امروز شهروندان تهرانی در محاصره هیولای بزرگی به نام ترافیک و آلودگی هوا قرار گرفته‌اند.

شهرداری

به گفته قالیباف ورود هر خودرو به شهر نیازمند 25متر فضای پارک است اما گویا برای هیچ‌کس مهم نیست، آن وقت در عوض موضوع کوچکی مانند ترافیک یک میدان برای همه مهم می‌شود و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.قالیباف با استناد به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی مبنی بر تغییر سبک زندگی و اصلاح یکسری عادات گفت: هنگامی که خیابان‌های 15خرداد، داور و ارک را روی تردد خودروها بستیم با خیلی مخالفت‌ها و حتی تهدید‌ها مواجه شدم اما بعد از گذشت یک‌ماه وقتی بازار رونق گرفت و آرامش، امنیت و طراوت به این منطقه بازگشت، از ما اقدامات مشابهی را طلب کردند و امروز نیز در خیابان 17شهریور و میدان امام حسین درصدد اجرای همین طرح هستیم. وی درمورد ساماندهی میدان امام حسین و خیابان 17شهریور گفت: اگر قادر نیستیم جلوی ورود روزانه هزاران خودرو را به شهر تهران بگیریم باید از راه‌های دیگری نظیر پیاده‌راه‌سازی وارد شویم.

قالیباف ترافیک حاصل از ساماندهی خیابان 17شهریور و میدان امام حسین را معضل کوتاه‌مدت ترافیکی دانست به‌گونه‌ای که پس از گذشت72ساعت هم‌اکنون مردم مسیر خود را پیدا کرده‌اند و ترافیک عادی شده است. شهردار تهران همچنین گفت: در حالی که راه‌اندازی نمایشگاه‌هایی نظیر گل و گیاه از نظر برخی‌ها در شرایط اقتصادی فعلی اسراف و کاری بیهوده تلقی می‌شود، من معتقدم که کاشت درخت، توسعه فضای سبز، زیبا‌سازی‌ و راه‌اندازی چنین نمایشگاه‌هایی ازجمله وظایف ذاتی مدیریت شهری است که می‌تواند به تلطیف هوا و آرامش روح و روان مردم کمک کند که در جای خود بسیار ارزشمند و ضروری است.

بنا براین گزارش، کاشت 10‌میلیون نهال تا پایان سال‌جاری ازجمله رویکردهای مدیریت شهری باهدف توسعه فضای سبز، تلطیف هوای شهر و بازگرداندن آرامش به روح و روان شهروندان است. دراین باره شهردار تهران گفت: ما در شهر تهران نیازمند آن هستیم که شهروندان نسبت به شهرشان احساس تعلق خاطر داشته باشند به همین دلیل امسال تصمیم داریم برنامه‌ای تدارک ببینیم تا نهال‌های مثمر را در اختیار همه خانواده‌ها قرار دهیم.

به گزارش همشهری در مراسم روز گذشته مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تا چند سال قبل میزان فضای سبز شهر تهران در برخی از مناطق کمتر از دو متر بود، افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته این میزان به‌طور متوسط به 13مترمربع رسیده است و این روال سازنده باید همچنان ادامه داشته باشد. از نظر چمران قرار داشتن ایران در اقلیم خشک و نیمه‌خشک باعث‌شده تا مردم ایران برای درختان و فضای سبز اهمیت و ارزش بسیاری قائل شوند که نمونه آن باغ‌های بزرگ ایرانی نظیر فین و ماهان است. چمران از برپایی نمایشگاه‌های گل وگیاه توسط شهرداری تهران به‌عنوان سنت حسنه نام برد و خواهان ادامه یافتن این رویکرد شد.

تقدیر از یک شهروند نمونه

دیروز علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با قرارگرفتن پشت تریبون خاطره جالبی از یکی از بازدیدهای اخیر خود از محلات شهر تهران تعریف کرد. وی گفت که در یکی از این بازدیدها از منطقه 11 به خیابانی رسیده که یک کیلومتر طول داشته و به لحاظ نظافت، پاکیزگی و آبیاری بسیار مورد توجه وی و هیأت همراهش قرارگرفته‌است.

هنگام پیگیری دلیل این همه تفاوت میان این خیابان با سایر خیابان‌های منطقه متوجه شده‌اند که شهروندی به نام مهدی حسینی عبداللهی از ساکنین این محله کار نگهداری و نظافت این خیابان را شخصا بر عهده گرفته است. بنابراین گزارش دیروز این شهروند نمونه به مراسم افتتاحیه نمایشگاه گل وگیاه دعوت شد و از سوی قالیباف شهردار تهران و چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 187990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز