همشهری آنلاین: پروفسور مجید سمیعی به همراه شهردار تهران از پیشرفت پروژه مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب ایران بازدید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف در مراسم بازدید از پیشرفت پروژه مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب ایران که با حضور پروفسور سمیعی، علیرضا دبیر، معصومه آباد، حجت الاسلام خاموشی، تنی چند از نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه و جمعی از جامعه بین المللی پزشکان برگزار شد، ضمن تشکر از همه مجریان این پروژه گفت: پروفسور مجید سمیعی از افتخارات دنیا و این کشور است که امروز نتیجه زحمات چند ده ساله از عمر خود را تقدیم بشریت و ملت خودشان می‌کنند و امیدواریم ما این ظرفیت را داشته باشیم که از این تجربه بزرگ استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه زمان و فرصت مهم‌ترین کالایی است که اگر از دست برود به دست آوردن دوباره آن ممکن نیست، افزود: علاوه بر قشر جانبازان و معلولان، ما جزو کشورهایی هستیم که در سال بیش از ۲۸ هزار کشته در تصادفات رانندگی می‌دهیم و با همه بیمارانی نیز که در کشورمان وجود دارد این وظیفه برای ما ایجاد می‌شود که در این زمینه هرچه بیشتر تلاش کنیم.

شهردار تهران افزود: ما ملت بزرگی هستیم و تاریخ این را نشان داده است، سابقه این ملت و زندگی که در سایه مکتب اسلام وجود دارد به ما تکلیف می‌کند که تلاش کنیم مرزهای علم و دانش را بشکنیم و پیش برویم.

قالیباف تصریح کرد: در این پروژه این فرصت فراهم شده تا دانشمندان، اندیشمندان و جوانان نخبه ما که در آغاز راهند، خیرین در عرصه مالی و همه و همه در کنار همه قرار گیرند تا برای یک افتخار بزرگ که درشان کشور باشد تلاش کنیم و هم مشکلات امروز را حل کنیم و هم مرزهای علم و دانش را بشکنیم.

وی افزود: وقتی در این راه گام برمی داریم به این رفتار انسانی و وظیفه اسلامیمان فکر کنیم، به مادر و پدر و یا فرزندی فکر کنیم که پشت درهای اتاق عمل منتظر ایستاده‌اند و حاضرند همه چیز خود را فدای سلامتی عزیز خود کنند و ما باید این فرصت طلایی را قدر نهیم.

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: من امروز هم به عنوان یک شهروند و هم به عنوان شهردار تهران افتخار می‌کنم که در خدمت این پروژه باشم و نشان دهیم در این روزهای سخت که اگر دست به دست هم دهیم و با محبت و ایثار و فداکاری حرکت کنیم می‌توانیم افتخارت بزرگی را که ماندگار خواهد بود را خلق کنیم.

قالیباف ابراز امیدواری کرد تا این مجموعه طبق برنامه پیش رود و هرچه زود‌تر محلی برای رجوع مردم و افتخار این مرز و بوم و شکستن مرزهای علم و دانش باشد.

کد خبر 187029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز