گروه شهری: مراسم افتتاحیه ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی که با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد فرصت بسیار مناسبی را برای خبرنگاران فراهم کرد تا درباره اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری درباره هفت برابر شدن کمک‌های دولت به شهرداری تهران سؤال کنند.

قالیباف

به گزارش همشهری گرچه خبرنگارانی که نظر شهردار تهران را در این‌باره پرسیدند ابتدا با عدم‌تمایل قالیباف در پاسخگویی مواجه شدند اما در نهایت وی اظهار داشت: از نظر من در این شرایط چنین بحث‌هایی به جدل تبدیل می‌شود اما درهرحال آمار نیز مشخص است و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند صحت و سقم این اظهارات را با استناد به علم آمار به‌طور دقیق مشخص کنند.

و اما آماری که شهردار تهران به آن استناد کرد نشان می‌دهد که از قبل و بعد از انقلاب تا سال 84، 30تا 33درصد هزینه‌های شهر تهران توسط دولت تأمین می‌شد اما از سال 84به این طرف که مربوط به دوره دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری و همزمان دوره مدیریت محمدباقر قالیباف شهردار تهران است میزان این کمک‌ها تنها پنج درصد هزینه‌های شهر تهران را تأمین کرده است؛ امری که هیچ موقع در تاریخ بلدیه تهران اتفاق نیفتاده بود.

از نظر قالیباف، در تمام مدت هفت سال گذشته شهر با لطف مردم ، فضل الهی و تلاش همکاران طبق برنامه به‌صورت سه شیفته به پیش رفته است.بنا براین گزارش در اسفند‌ماه سال گذشته نیز رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که میزان کمک‌های دولت به مترو هشت برابر شده است. در همان زمان نیز سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن رد این اظهارات ، میزان کمک‌های دولت به مترو را نصف دولت‌های گذشته اعلام کرد.

جایگاه برتر سازمان آتش‌نشانی در خاورمیانه

شهردار تهران دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی به روز است، گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران امروز نه‌تنها مرکز آموزش در کشور است بلکه مرکز آموزش در منطقه نیز هست و آموزش‌های لازم را به کشورهای خاورمیانه در این زمینه ارائه می‌کند.

بنا براین گزارش دیروز همزمان با افتتاح ایستگاه شماره 100آتش‌نشانی به فرمان محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شش ایستگاه دیگر به نام‌های والفجر (49) در بزرگراه حکیم ، ایستگاه 95جوادیه، 97شهید عراقی، 98اکباتان و ایستگاه 99تاکسیران به بهره‌برداری رسید که مساحت زیر‌بنای مجموع این ایستگاه‌ها 7700متر در10هزار مترمربع زمین است و هزینه ساخت این ایستگاه‌ها نیز 85میلیارد ریال اعلام شد. علاوه براین دیروز مجموعه ورزشی شهدای آتش‌نشان افتتاح و 140دستگاه موتور‌سیکلت به ناوگان موتوری سازمان اضافه شد.

کد خبر 186985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز