همشهری آنلاین: شهردار تهران برای برای خریداری مجموعه زندان اوین و تبدیل این مجموعه به مرکزی تفریحی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح باغ موزه قصر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌ها و رویکردهای اصلی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی تبدیل مراکزی مانند پادگان‌ها و زندان‌های قدیمی به مراکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی است که در این راستا به طور مثال بوستان ولایت در محل پادگان قلعه احداث شد و در اختیار شهر و شهروندان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین یک اتفاق فرهنگی مهم دیگر این بود که شهرداری تهران موفق شد مجموعه زندان قصر را خریداری کند و در برنامه‌ای 4 ساله این مکان به باغ موزه قصر تبدیل شد. به این ترتیب زندان قصر به محلی آموزشی، فرهنگی و تفرجگاهی تبدیل شده که گوشه گوشه آن می‌تواند برای همگان درس عبرت و آموزش باشد و نشان دهد که در گذشته چه کسانی سختی و رنج کشیدند تا امروز ما بتوانیم استقلال و آزادی خود را حفظ کنیم.

شهردار تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شهرداری تهران بتواند مراکزی مانند این باغ موزه را بیش از پیش در پایتخت احداث کند، افزود: مدعوین مراسم افتتاحیه باغ موزه قصر، چه کسانی که مانند دکتر شیبانی عضو شورای شهر در این قصر زمانی زندانی بودند و چه نمایندگان مجلس و اعضای قوه قضاییه، همه به نوعی در شکل‌گیری باغ موزه قصر نقش داشتند و ما از همه آنها سپاسگزاریم.

به گزارش مهر، قالیباف با اعلام آمادگی شهرداری تهران برای خریداری مجموعه زندان اوین و تبدیل این مجموعه به مرکزی تفریحی گفت: شهرداری در این خصوص نامه‌ای کتبی به قوه قضائیه ارسال کرده که این قوه نیز آمادگی اولیه خود را به شهرداری اعلام کرده و امیدواریم هرچه زودتر این مهم نیز محقق شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از تمبر باغ موزه قصر نیز با حضور شهردار تهران رونمایی شد.

کد خبر 190133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز