همشهری آنلاین: دبیر مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از جلسه شهردار تهران با نمایندگان مجمع خبر داد و گفت: دکتر قالیباف در این جلسه به ارائه گزارش در مورد طرح مربوط به خیابان 17 شهریور پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین، حسین طلا در این باره به فارس گفت: جلسه مجمع نمایندگان تهران با محمدباقر قالیباف با حضور معاون ترافیکی و معاون خدمات شهری شهرداری تهران و مدیر سازمان زیبا سازی و رییس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد و در این جلسه شهردار تهران گزارشی را در مورد محاسن این طرح ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان نظرات خود را در ارتباط با این طرح ارائه کردند و مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از معاون ترافیکی شهرداری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (سردار رحیمی) و من مسئولیت بررسی مشکلات ترافیکی و سایر مشکلات این طرح را بر عهده بگیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه پیاده راه خیابان 17 شهریور که موجب بروز مشکلات ترافیکی شده در جلسه مشترک شهردار تهران و مجمع نمایندگان تهران بررسی شد.

بخش‌هایی از این پروژه از زبان محمدجواد شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه آمده است:

  • پروژه کف سازی میدان امام حسین (ع) و پیاده راه خیابان ۱۷ شهریور تا ۲۰ روز دیگر پایان خواهد یافت.
  • در میدان امام حسین (ع) دو برج نور احداث می‌شود که روی آن را اسامی ائمه به خط کوفی پوشانده است. کناره‌های آن نیز سازه‌های شمسه روی فلز نصب می‌شود.
  • حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا و درواقع طول خیابان ۱۷ شهریور نیز به پیاده راه تبدیل شده و تمام کناره‌های این مسیر فضای سبز و آبنما قرار داده می‌شود. فضای سبزی که در این مسیر ایجاد می‌شود، سه برابر فضای سبز سابق وسعت دارد.
  • در طول مسیر پیاده راه، آب خوری‌هایی به شکل سقاخانه قرار اده می‌شود. البته باید در نظر داشت که اینجا یک خیابان است، بخشی از شبستان یک حرم نیست که بخواهیم به طرح جنبه تقدس بدهیم. همچنین احداث آبنما در میدان نیز طرح دیگری است که به دلیل قرار داشتن شفت مترو در این مکان، هنوز تصمیم گیری قطعی در مورد آن نشده و در حال مطالعه است.
  • طی فراخوانی، المان شهدا نیز انتخاب و ساخته خواهد شد تا در میدان شهدا قرار داده شود. مسجد «خیر» با مساحت ۵۰۰ متر که در حال حاضر در حاشیه خیابان ۱۷ شهریور قرار دارد، بعد از تبدیل شدن این خیابان به پیاده راه، فضای آن به ۱۵۰۰ متر افزایش یافته و گنبد و گلدسته‌اش نیز جنب پیاده راه قرار می‌گیرند.
  • تغییر معماری اطراف میدان یکی از تصمیماتی است که به اجرا درخواهد آمد اما تا نهایی شدن این تصمیم، جداره‌هایی فلزی منقوش در حاشیه میدان قرار خواهد گرفت تا اغتشاش بصری موجود را محصور کند.
  • در فاز اول این پروژه، کف سازی، ایجاد پیاده راه و همچنین فضای سبز به اجرا درخواهد آمد. در زمان اجرای طرح، تاسیسات موجود در مسیر همچون آب، برق، مخابرات و... نیز نوسازی شده است. همچنین داکت کشی نیز انجام شده تا در صورت نیاز برای تاسیسات مورد استفاده قرارگیرد.
  •  ۳۸۹ باب مغازه در این خیابان قرار دارد که ۳۸ باب آن کار فروش خودرو، ۱۲ باب فروش موتورسیکلت و ۸ باب آن خدمات جانبی اتومبیل را انجام می‌دهند و بقیه مغازه‌ها نیز در زمینه‌های دیگری فعالیت می‌کنند. زمینه فعالیت این مغازه‌ها نیز برای هماهنگی با فضای پیاده راه، که قرار است به مکانی فرهنگی تبدیل شود، تغییر خواهد کرد.
  • صاحبان تمامی مغازه‌ها فرم‌هایی پر کرده و تقریبا همگی شان موافق با این مساله هستند. طی جلساتی با مجمع امور صنفی، این مجمع اعلام نموده با تغییر کاربری این مغازه‌ها موافق است و به غیر از قهوه خانه، هر کاربری دیگری مجاز به فعالیت در این پیاده راه خواهد بود.
کد خبر 188207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز