مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آخرین جلسه استقبال از مهر که در آستانه سال جدید تحصیلی و با حضور نماینده‌های دستگاه‌های اجرایی و خدماتی پایتخت برگزار شد، گفت: با تدابیر و تمهیدات پیش بینی شده، تهران هوشمند‌تر از همیشه به استقبال مهر می‌رود.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: واحد‌های عملیاتی تمام دستگاه‌های امدادی بر اساس نقشه GIS حوادث شهر تهران از اول مهر در شهر مستقر می‌شوند و همه امکانات و تجهیزات خدماتی دستگاه‌های مذکور به این منظور به کار گرفته خواهد شد.

وی با تاکید براینکه به منظور کنترل ترافیک شهر، تجهیزات هوشمند بیش از همیشه به کمک مدیریت شهری خواهد آمد، اظهار کرد: مدیریت بزرگراهی و نظارت بر اتفاقات و حوادث شهری از طریق یک هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۱۳۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت صورت می‌گیرد و تردد‌ها و ترافیک در معابر مختلف شهر، ورودی‌ها و خروجی‌ها، تقاطع‌ها و میدان‌های تهران توسط سیستم‌های هوشمند تحت نظارت و مدیریت کامل قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران با اشاره به استقرار دولت یازدهم و اینکه بسیاری از دولتمردان فعلی در دولت گذشته شاهد محرومیت مردم تهران از اعتبارات مصوب مجلس شواری اسلامی بوده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دولت محترم و مسئولان خدوم وزارت کشور هرچه زود‌تر شاهد اختصاص اعتبارات مردم تهران و سایر کلان شهرهای کشور باشیم.

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات شهر در شهر‌ها در دست دولت است و هیچ شهری بدون حمایت دولت نمی‌تواند خدمات خوبی به شهروندان خود ارایه کند افزود: علاوه بر دولت، مشارکت شهروندان مهم‌ترین شاخص در کاهش مشکل ترافیک است و همزمان با اغاز سال جدید تحصیلی این مشارکت و به ویژه همراهی و همکاری والدین با مسئولان از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

مهندس تشکری با اعلام اینکه سرویس مدارس با ظرفیت ۸ هزار دستگاه خودرو به منظور جابه جایی دانش آموزان در مسیر خانه تا مدرسه و برعکس اختصاص یافته گفت: به این منظور ۸ هزار راننده تحت آموزش‌های ویژه رانندگان سرویس مدرسه قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه سلامت خودروهای آن‌ها نیز مورد کنترل دقیق قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه شکایت والدین دانش آموزان از رانندگان سرویس مدارس مورد رسیدگی جدی قرار می‌گیرد افزود: علاوه بر سرویس مدارس، برای نخستین بار ناوگان جابه جایی دانش آموزان استثنایی با این اعتقاد که این عزیزان نیز مانند دانش آموزان عادی باید از محبت آموزش برخوردار باشند از اول مهر راه اندازی می‌شود.

معاون شهردار تهران در پایان خاطر نشان کرد: بخشی از حوادث ترافیکی تهران به دلیل کمبود روشنایی معابر رخ می‌دهد که از عزیزانمان در شرکت برق تهران درخواست داریم تا در آستانه بازگشایی مدارس معابری که از روشنایی کافی برخوردار نیستند را مورد توجه بیشتری قرار دهند.

در این جلسه نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ، اوژانس تهران، هلال احمر تهران و آتش نشانی تهران و همچنین مدیران عامل سازمان تاکسیرانی، شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت کنترل ترافیک، قائم مقام شرکت بهره برداری مترو و معاونان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی از اقدامات خود در آستانه بازگشایی مدارس ارایه کردند.

کد خبر 231549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز