همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: حدود 100 تقاطع پایتخت به سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز تا پایان سال تجهیز شدند.

به گزارش همشهری آنلاین،حجت الله بهروز  با بیان این مطلب افزود: تاکنون 18 تقاطع شهر تهران به سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز شده اند و در چند تقاطع به صورت آزمایشی و ارشادی نسبت به ثبت تخلفات و ارسال جرایم اقدام می شود.

وی با تاکید براینکه پلیس راهور نیز خواستار اعمال قانون با کمک سیستم های هوشمند است گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال حدود 100 تقاطع شهر را به سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز کنیم که براین اساس در تلاشیم که تا قبل از مهرماه 50 درصد از این پروژه اجرایی شود.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران افزود: عملیات آماده سازی برای اجرای پروژه صورت گرفته است و در تلاشیم این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تهران تاکید دارد در توسعه سیستم های هوشمند مدیریت ترافیک، بخش خصوصی به طور مستقیم مشارکت داشته باشد گفت: در تلاشیم که در توسعه سیستم های هوشمند بخش خصوصی به طور کامل وارد کار شود و ضمن سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها، ضمانت تجهیزات و بهره برداری را نیز برعهده بگیرد تا شرایط لازم برای توسعه سریع سیستم های هوشمند در پایتخت محیا شود.

وی تصریح کرد: اجرای سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز ضمن آنکه می تواند سبب کاهش تخلفات در تقاطع ها شود، افزایش ایمنی عابران پیاده در شهر را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک اظهار داشت: این سیستم به ویژه در ساعات خلوت شهر که عبور از چراغ قرمز بیشتر صورت می گیرد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

کد خبر 174792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز