گروه اجتماعی: پلیس راهور از اجرای طرح ویژه ترافیکی تعطیلات نیمه خرداد خبر داد و همچنین محدودیت‌های ترافیکی سراسر کشور را برای این تعطیلات اعلام کرد.

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد: همزمان با اجرای طرح ویژه ترافیکی، برخورد با رانندگان حادثه‌ساز تشدید و خودروی آنها توقیف می‌شود. مومنی گفت: هر ساله در ایام رحلت امام خمینی‌(ره) مشتاقان زیادی برای تجدید میثاق به سمت بارگاه ایشان سفر می‌کنند ضمن اینکه تقاضای سفر به شهرهای زیارتی نیز افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها برای تعطیلات پیش رو انجام شده ادامه داد: با این همه پلیس تمهیدات لازم را برای تعطیلات پیش رو درنظر گرفته و طرح ویژه‌ای را در جاده‌های پرتردد و منتهی به تهران اجرا می‌کند.به گفته رئیس پلیس راهور، تیم‌ها و نیروهای پلیس ساماندهی شده‌اند و در جاده‌های پرتردد و نقاط حادثه‌خیز مستقر می‌شوند.

ماموران علاوه بر روان‌سازی و تامین ایمنی آمدوشد با تخلفات برخورد می‌کنند. مومنی تاکید کرد: خودروی رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند علاوه بر نمرات منفی درصورتی که ۲ تخلف را به‌صورت همزمان انجام دهند توقیف می‌شود. همچنین همراه داشتن مدارک مورد نیاز خودرو از جمله کارت خودرو، گواهینامه، بیمه نامه و معاینه فنی الزامی است.

محدودیت‌های ترافیکی

همچنین پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای محدودیت‌های ترافیکی در محورهای پر مسافر را تا 16خرداد اعلام کرد.
دراطلاعیه پلیس راه آمده است: تردد موتورسیکلت تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 16 خردادماه در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج- چالوس، قزوین- رشت، تهران- سمنان، مشهد، ساوه- همدان و بالعکس ممنوع است.مرکز کنترل ترافیک پلیس راه نیروی انتظامی اعلام کرد که با شماره تلفن 88255555 به‌صورت شبانه روزی درباره وضع راه‌های کشور از نظر جوی و ترافیکی، یا برای امدادرسانی پاسخگو خواهد بود.

محور کرج - چالوس و قزوین-رشت

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز پنجشنبه 11 خرداد از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و از ساعت 16:30 تا 24 روز پنجشنبه 11 خرداد، تردد انواع وسایل نقلیه از کرج به سمت مرزن‌آباد یکطرفه می‌شود. تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز دوشنبه 15 خرداداز کرج به سمت چالوس ممنوع بوده و از ساعت 16:30 تا 2 بامداد روز سه‌شنبه 16 خردادماه، تردد وسایل‌نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج به‌صورت یکطرفه است. همچنین تردد انواع کامیون و تریلر تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 16 خرداد از قزوین به رشت و بالعکس ممنوع است.

محور هراز و فیروزکوه

تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت 21 روز شنبه 13 خرداد تا ساعت 6 بامداد روز یکشنبه 14 خرداد از رودهن (انتهای بلوار کریتون) به سمت آمل ممنوع و از ساعت 23 روز شنبه 13 خرداد تا ساعت 6 بامداد روز یکشنبه 14 خرداد تردد وسایل‌نقلیه از آمل به سمت رودهن (انتهای بلوار کریتون) به‌صورت یکطرفه است.

تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت 13 روز دوشنبه 15 خرداد تا ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه 16 خرداد از رودهن به سمت آمل ممنوع و از ساعت 15 روز دوشنبه(15 خردادماه) تا ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه 16 خرداد تردد کلیه وسایل نقلیه از آب اسک به رودهن (انتهای بلوار کریتون) به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

محور قم

تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 روز شنبه 13 خرداد تا ساعت 24 روز دوشنبه 15 خرداد از محور قدیم قم- تهران و بالعکس ممنوع بوده و رانندگان اینگونه وسایل‌نقلیه می‌توانند از آزاد راه سلفچگان- ساوه یا محور قدیم سلفچگان- ساوه تردد کنند.

وسایل نقلیه باربری از ساعت 8 روز شنبه 13 خرداد تا ساعت 24 روز دوشنبه 15 خرداد که از استان‌های جنوبی کشور (هرمزگان- سیستان و بلوچستان- کرمان و یزد) به‌طرف قم در حرکت هستند باید از مسیر (سه راهی نطنز- مورچه خورت- دلیجان- سلفچگان- ساوه- تهران و بالعکس) به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

حد فاصل حرم مطهر حضرت امام (ره) تا پل حسن آباد در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 13 و 14 خردادماه مسدود می‌شود. بر این اساس رانندگان وسایل نقلیه‌ای که قصد سفر به فرودگاه امام خمینی یا قم را دارند می‌توانند از محور آزاد راه تهران ـ ساوه و یا محور قدیم تهران ـ ساوه و نیز محور قدیم تهران ـ قم و بالعکس به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

بقیه محورها

تردد کامیون‌ها و تریلرها از ساعت 8 روز شنبه 13 خرداد تا ساعت 24 روز دوشنبه 15 خرداد ماه از اصفهان به سمت کاشان و قم ممنوع است و رانندگان اینگونه وسایل نقلیه باید از محور قدیم اصفهان ـ دلیجان ـ سلفچگان تردد کنند. تردد انواع کامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 تا 24 روز چهارشنبه 10 خرداد تا روز سه‌شنبه 16 خرداد از آستارا به اردبیل و بالعکس ممنوع است. تردد کامیون‌ها و تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 تا 20 روزهای پنجشنبه و دوشنبه مورخ 11 و 15 خرداد از زاهدان به زابل و بالعکس ممنوع است.

کد خبر 172635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز