گروه شهری: به‌دنبال اجرای طرح تشدید برخورد با متخلفانی که به‌طور غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک وارد می‌شوند، معاون اجرایی سازمان حمل ونقل و ترافیک گفت: با فروش طرح ترافیک‌های روزانه تخلفات در مبادی ورودی محدوده طرح ترافیک بالغ بر سه درصد کاهش داشته است.

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهرنوشت گفت: ‌فروش آرم طرح ترافیک روزانه، روزنه‌ای است برای آن دسته از افرادی که بنا به دلایل مختلف در برخی روزها نیاز دارند تا در محدوده طرح ترافیک حضور داشته باشند.

وحید نوروزی با بیان اینکه 10هزار فقره طرح ترافیک روزانه سهمیه سال91 است، گفت: خرید آرم‌های روزانه طرح ترافیک در سال‌جاری بالغ بر 50 درصد رشد داشته است. به گفته نوروزی هم‌اکنون در هر روز بالغ بر چهار هزار فقره آرم طرح ترافیک روزانه در شهر تهران به فروش می‌رسد که حدود هزار فقره از این دست آرم‌ها از طریق سایت TEHRAN. IR توسط متقاضیان خریداری می‌شود و بقیه آرم‌ها نیز از طریق عواملی که در ورودی طرح ترافیک مستقر هستند، توزیع می‌شود.

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با پرداختن به اینکه فروش آرم طرح ترافیک روزانه در هفته گذشته در مقایسه با هفته پیش از آن تا ۱۰‌درصد افزایش داشته است، تأکید کرد: فروش و تقاضای استفاده از طرح ترافیک روزانه در خردادماه امسال نسبت به روزهای نخست سال‌جاری نیز حدود 50 درصد افزایش داشته است.

به گفته معاون اجرایی سازمان حمل ونقل و ترافیک هم‌اکنون قیمت آرم ترافیک روزانه ۱۲هزار و آرم‌های هفتگی ۷۲ هزار تومان است. این در حالی است که جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک ساعتی 20هزار تومان است. از این‌رو استقبال از طرح روزانه بیشتر شده است. وی ادامه داد: هم‌اکنون 104 معبر شهر تهران در محدوده طرح ترافیک با حدود 300 دستگاه دوربین کنترل می‌شود.

کد خبر 173635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز