همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه تاکنون 15هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران به سیستم و دستگاه‌های کنترل مکانیزه مجهز شده‌اند، گفت: تا پایان سال این رقم به 50هزار فضای پارک افزایش خواهد یافت.

پارک حاشیه ای

به گزارش همشهری آنلاین، وحید نوروزی با بیان این مطلب افزود: برخی از شهروندان متاسفانه معابر را جزو ملک اختصاصی خود تلقی می‌کنند و از اینکه بخواهند مبلغی تحت عنوان عوارض برای پارک حاشیه‌ای بپردازند، ناراحت هستند. اما این تصور و انتظار اصلا درست نیست چرا که شهر متعلق به تمام شهروندان است، نه فقط کسانی که خودروی شخصی دارند. خودروهای شخصی خسارات زیادی را به شهر و شهروندان وارد می‌کنند و باید عوارض تردد و توقف در شهر را نیز بپردازند.

وی افزود: معابر شهر نیز متعلق به عموم مردم است و مالکان خودروهای شخصی نباید انتظار داشته باشند که هر کجا و هر چند ساعت که می‌خواهند خودرو‌هایشان را‌‌ رها کنند و عوارضی هم پرداخت نکنند.

نوروزی گفت: همچنین در گذشته که نظارت بر پارک‌های حاشیه‌ای توسط پارکبان‌ها صورت می‌گرفت، چون روابط انسانی برقرار بود با مشکلاتی مواجه بودیم که ایجاب می‌کرد به سمت به کارگیری سیستم‌های هوشمند برای مدیریت و نظارت بر پارک حاشیه‌ای به پیش برویم.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: در حال حاضل در محدوده مرکزی شهر، فضاهای پارک حاشیه‌ای توسط دستگاه‌ها مکانیزه (PAY AND DISPLAY) تحت کنترل و مدیریت است که این دستگاه فقط از طریق کارت بلیت‌های الکترونیک یا‌‌ همان شهروندی کار ‌می‌کنند.

وی با تاکید براینکه عملکرد دستگاه‌های مکانیزه کنترل پارک حاشیه‌ای در تهران بسیار مثبت و قابل قبول بوده است، اظهار کرد: هرکجا این دستگاه‌ها به کارگیری شده‌اند، شاهد کاهش ناگهانی ترافیک بوده‌ایم و پارک در کوچه و خیابان‌های فرعی اطراف بیشتر شده است. همچنین ترددهای سرگردان برای پیدا کردن فضای پارک در این معابر به شدت کم شده و بر بهبود ترافیک بسیار تاثیر گذار بوده است.

نوروزی گفت: شهروندان باید برای هر ساعت توقف در حاشیه این خیابان‌ها وجه پرداخت کنند، اگر چراغ دستگاه‌ها قرمز باشد، خودرو‌ها جریمه می‌شوند. به همین دلیل دیگر افراد نمی‌توانند صبح تا شب ماشین خود را گوشه خیابان‌‌ رها کنند و فضاهای پارک حاشیه‌ای برای توقف‌های کوتاه مدت بیشتر خالی می‌ماند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار فضای پارک در تهران مکانیزه شده است گفت: تا پایان سال این رقم به ۵۰ هزار فضای پارک افزایش خواهد یافت و شعار اصلی ما در حمل و نقل و ترافیک کنترل پارک حاشیه‌ای آن هم به صورت مکانیزه است.

کد خبر 191927
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز