همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هنوز بودجه مصوب مجلس در بخش حمل و نقل عمومی اعلام نشده است گفت : آنچه که از سوی دولت در اواخر سال به مجلس ارایه شده ، فاصله بسیار زیادی با نیازهای شهر تهران دارد و در واقع بودجه پیشنهادی در حوزه مترو و یارانه ها کمتر از 20 درصد نیاز شهر تهران است .

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه تعهدات دولت دهم به بخش حمل و نقل عمومی در سال گذشته محقق نشده است، گفت: بودجه ها سنواتی بوده و بودجه هر سال حداکثر در یکی دو ماه سال بعد قابل پرداخت است این در حالیست که عدم پرداخت بودجه مصوب در دولت دهم خاطره تلخی از دولت و عدم همکاریش در بخش مترو در اذهان باقی گذاشته است و قابلیت تبدیل شدن به اعتبار در سال 92 و دولت بعدی را ندارد.

وی با تاکید براینکه امیدواریم دولت یازدهم دولتی باشد که به مصوبات مجلس اهمیت داده تا شهروندان برای ابتدایی ترین حقوق خود متضرر نشوند گفت: در انتظار مصوبه قطعی مجلس هستیم و در عین حال از طریق نمایندگان مجلس پیگیری کرده ایم تا هم تمرکز زدایی در بودجه حمل و نقل صورت گیرد و هم توجه ویژه ایی به نیازهای حمل و نقل عمومی شود.

تشکری افزود: در سال 91 نیازهای حمل و نقل عمومی با رویکرد مترو ، اتوبوس و تاکسی کارشناسی شد و اعتبارات و یارانه های مورد نیاز در بخش بلیت ها نیز تعیین و به مجلس ارایه شد .

وی ادامه داد : بر اساس برآورد کارشناسی شده ما 350 میلیارد تومان در بخش اتوبوس نیاز داریم که با توجه به اینکه 3 سال است هیچ اتوبوسی از سوی دولت به تهران داده نشده ، خلاء بوجود آمده باید به نحوی جبران شود.

معاون شهردار تهران گفت: همچنین بالغ بر هزار و 800 میلیارد تومان برای توسعه مترو نیاز است تا بتوانیم توسعه خط 3 ، 6 و 7 را دنبال کنیم.

به گفته تشکری هاشمی سال گذشته در بخش عمرانی مترو 230 میلیارد تومان بودجه مصوب دولت بوده که تنها 55 میلیارد از پول اعتبارات مترو پرداخت شد این در حالیست که شهرداری تهران بالغ بر 800 میلیارد تومان در سال گذشته برای مترو هزینه کرده است و این نشان از شکاف میان دولت و شهرداریست که هر روز هم بیشتر می شود .

وی تصریح کرد : چنانچه دولت یازدهم هم به این موضوع توجه جدی نکنند شهرداری با مشکل عمده ایی مواجه خواهد بود و مجبور خواهیم شد تمام در آمدهای شهر تهران رادر حوزه یارانه ها و فقدان حضور دولت در تامین منابع خرج کنیم.

کد خبر 219230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز