همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با آغاز مهرماه و سال تحصیلی جدید، سفرهای روزانه ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دانش آموز و حدود ۸۰۰ هزار دانشجو، استاد دانشگاه، معلم، کادر اداری و... به سفرهای پایتخت افزوده می‌شود گفت: مدیریت شهری تدارک ویژه‌ای را برای استقبال از مهرماه اتخاذ کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: با آغاز مهرماه و سال تحصیلی جدید، سفرهای روزانه ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دانش آموز و حدود ۸۰۰ هزار دانشجو، استاد دانشگاه، معلم، کادر اداری و... به سفرهای پایتخت افزوده می‌شود و طبیعتا باید برای جابه جایی ۲ میلیون نفر تدارکات ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هرساله هم زمان با آغاز مهرماه حدود ۲۵ درصد به حجم سفرهای شهری تهران افزوده می‌شود که به همین میزان تاخیر در جریان ترافیک را شاهد هستیم. امسال نیز پیش بینی می‌شود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش حجم ترافیک و تاخیر را در مهرماه داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین هرساله همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی ۳ تا ۵ درصد افزایش تردد وسایل نقلیه در محدوده مرکزی شهر را شاهدیم.

وی ادامه داد: بنابراین باید تمام امکانات بسیج شود تا با حداقل مشکلات مهرماه را سپری کنیم. از این رو مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند تا بتوانند با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات رسانی کنند.

معاون شهردار تهران گفت: تدارکات شهرداری تهران برای مهرماه علاوه بر اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک در معاونت‌های خدمات شهری و اجتماعی نیز با جدیت دنبال می‌شود همچنین کلیه نهادهایی که در مدیریت ترافیک شهر و تردد‌ها تاثیر گذار هستند و نقش دارند در ستاد مهرماه حضور داشته و مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، پلیس راهور، اوژانس، آتش نشانی و... از جمله نهادهایی هستند که در مدیریت ترافیک و تردد‌ها می‌توانند تاثیر گذاری باشند و از این رو در ستاد استقبال از مهرماه حضور و مشارکت دارند.

تشکری تاکید کرد: برای مدیریت ترافیک پایتخت، فقط تلاش دستگاه‌ها کافی نیست و مشارکت شهروندان به ویژه والدین دانش آموزان بسیار مهم است. کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی، استفاده از سرویس مدارس، رانندگی ایمن در شهر و... از جمله اقداماتی است که شهروندان می‌توانند در راستای کاهش ترافیک تهران انجام دهند و مدیریت شهری را در این امر یاری رسانند.

کد خبر 229839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز