مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: تا مهر ماه 110 دوربین نظارت تصویری جدید در پایتخت نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت ترافیک در کلانشهری مانند تهران بدون کمک از سیستم‌های هوشمند امکان‌پذیر نیست، گفت: در اکثر شهرهای بزرگ و پیشرفته دنیا به‌منظور ارتقای احاطه مدیریت شهری بر کلیه رویدادها و وقایع اثرگذار شهر، از فناوری‌های نوین نظارت از راه دور استفاده می‌شود و با استقرار ساختاری یکپارچه به‌عنوان مرکز فرماندهی شهر، امکان اعمال تدابیر مدیریتی درخصوص رویدادها و حوادث مختلف شهر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تهران در این زمینه جزو شهرهای پیشتاز در منطقه خاورمیانه است و مرکز کنترل ترافیک تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز در سطح کشورهای منطقه مشغول به فعالیت، نظارت و مدیریت بر ترافیک شهر است. بهروز تصریح کرد: در تلاشیم تا مهرماه 110دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید را در شهر نصب و راه‌اندازی کنیم تا امکان مدیریت و نظارت بهتر و دقیق‌تر بر ترافیک شهر فراهم شود. وی همچنین از توسعه شبکه فیبر نوری در پایتخت خبر داد و گفت:

همچنین تا مهرماه 20کیلومتر به شبکه فیبر نوری پایتخت افزوده خواهد شد تا گامی دیگر در راستای مدیریت هوشمند ترافیک تهران برداشته شود. مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تأکید براینکه هرچه شبکه فیبر نوری گسترده‌‌تر و کامل‌تر باشد امکان به کارگیری سیستم‌های هوشمند در کنترل ترافیک بیشتر وجود دارد، افزود: نصب چراغ‌های راهنمایی هوشمند، ایجاد تقاطع‌های هوشمند، نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، مدیریت و کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی و ترافیک همه و همه وابسته به ایجاد شبکه فیبر نوری است.

کد خبر 225873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز