مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: تا پیش از آغازسال تحصیلی، 70دستگاه واگن جدید به مترو و 139دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تحریم‌ها و عدم‌انجام تعهدات دولت شرایط خدمت رسانی را بسیار سخت کرده بود افزود: بااین حال شهرداری توانست ظرفیت جابه‌جایی حمل ونقل عمومی رابه میزان چشمگیری افزایش دهد. سیدجعفر تشکری هاشمی در این‌باره اظهار کرد:

درمدت زمان مدیریت شهری کنونی فهرستی از مشکلات دست به‌دست هم داده بود تا خدمت رسانی به شهروندان تهران آنچنان که باید وشاید صورت نگیرد. وارد آمدن مشکلات ناشی از تحریم‌ها، گرانی ارز و تورم ازجمله مواردی است که ما را درخرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز با مشکل مواجه می‌کرد. به این موارد عدم‌انجام تعهدات دولت در پس عدم‌تخصیص اعتبارات مصوب نیز اضافه شد.

درچنین شرایطی شهرداری تهران توانست ظرفیت جابه جایی حمل‌ونقل عمومی که یکی از مصادیق پیشرفت و ارتقای سطح زندگی شهروندان است را در حد چشمگیری افزایش دهد. وی در تشریح این پیشرفت‌ها افزود: تشکیل رینگ شبکه اتوبوسرانی، ساخت همزمان 5خط مترو و ورود ناوگان جدید در بخش اتوبوس و مترو همه بیانگر تلاش مدیریت شهری به‌منظور خدمت‌رسانی به شهروندان است.

معاون شهردارتهران در ادامه تصریح کرد: همچنین بخش جنوبی و میانی خط‌3متروی تهران به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح خط 3 مترو و اضافه شدن اتوبوس‌های دوکابین، حدود یک میلیون و 600هزار ظرفیت جابه‌جایی به حمل ونقل عمومی شهر تهران اضافه می‌شود. وی همچنین اشاره کرد: خرید قطعات مورد نیاز برای شرکت واگن‌سازی‌ مترو در قالب فاینانس خط 4مترو در حدود 40درصد نیاز شرکت واگن‌سازی‌ را برآورده خواهد کرد. این در شرایطی است که همچنان شرایط گرانی ارز و عدم‌انجام تعهدات دولت از دوش شهرداری برداشته نشده است.

کد خبر 224686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز