گروه شهری: حوزه کاری حمل‌ونقل و ترافیک یکی از اولویت‌های شورای شهر در دوره جدید است که باید از طریق گسترش خطوط ریلی و امکانات حمل‌ونقل سریع و خطوط ویژه و گسترش معابر، آن را مهندسی کرد و از بار تحمیلی آن به پایتخت کاست.

مسعود سلطانی‌فر عضو منتخب شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری با بیان این مطلب، سایر اولویت‌های کاری شورای شهر جدید پایتخت را برشمرد. وی در این زمینه تصریح کرد: فقدان مدیریت یکپارچه شهری از اولویت‌های کاری تهران است و دستگاه‌های مختلف متولی خدمات متعددی به همشهریان هستند اما ناهماهنگی بسیاری در عملکردها وجود دارد که باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی برای شهرداری شده است.

در این زمینه پروژه دفع فاضلاب و شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی مشکلاتی برای مدیریت شهر ایجاد‌کرده که باید شورای شهر تهران به‌عنوان یک امر فرابخشی، این معضل بزرگ را دنبال کند و سرعت پروژه را بالا ببرد.وی افزود: گسترش فضای سبز و فضاهای خدماتی مانند میادین میوه و تره‌بار نیز بخشی از اولویت‌های شورای چهارم را تشکیل می‌دهد که نقش مهم و بارزی در بهبود کیفیت زندگی مردم و اقشار آسیب‌پذیر دارد.

به گفته منتخب شورای چهارم، یکی دیگر از مواردی که در اولویت‌های نخست شهر تهران و شورا قرار دارد اجرای کامل طرح تفصیلی پایتخت است. سلطانی‌فر در این زمینه با مهم‌خواندن این سند اجرایی شهر، آن را یکی از دستاوردهای مهم شهر تهران در سال‌های اخیر دانست که جزئیات قوانین ساخت و سازها و گسترش شهر را مشخص کرده است. وی خاطرنشان کرد: ما باید با قدرت بر اجرای این طرح بایستیم و معضلات شهر در این بخش را ساماندهی کنیم و اجازه ندهیم ساخت‌وساز غیرمجاز و بافت فرسوده، برای روند توسعه شهر مشکل‌ساز شود.

کد خبر 222234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز