گروه شهری: هر روز 5 میلیون نفر در شهر تهران به‌صورت مرتب و مستمر از وسایل حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده می‌کنند.

حمل و نقل

در حال حاضر بیش از 60 درصد سفرهای روزانه در تهران با استفاده از حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و به‌عبارتی از8.5 میلیون نفر جمعیت تهران 5 میلیون نفر به‌صورت مرتب و مستمر از وسایل نقلیه عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده می‌کنند و البته بقیه شهروندان نیز به تناسب و تناوب از وسایل نقلیه همگانی بهره می‌برند.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره گفت: مدیریت شهری تهران با توجه به استقبال بی‌نظیر از وسایل نقلیه عمومی و رشد روزافزون مسافران مترو و اتوبوسرانی از یک طرف و مطالبات بحق شهروندان مبنی بر بهبود کیفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طرف دیگر، سعی کرده تا در زمینه افزایش ظرفیت ناوگان از طریق افزودن واگن‌های مترو و اتوبوس‌های تندرو (بی‌آرتی) و نیز راه‌اندازی خطوط و ایستگاه‌های جدید بی‌آر‌تی و مترو، نسبت به کیفی‌سازی‌ ناوگان اقدام کند. تشکری هاشمی با اعلام اینکه هفته گذشته عملیات تونل‌سازی‌ نیمه جنوبی خط3 متروی تهران به طول 12کیلومتر با 9 ایستگاه از جاده ساوه تا چهارراه امیر اکرم به پایان رسید، تأکید کرد: ایستگاه‌های این مسیر نازک‌کاری را پشت سر گذاشته و ریل‌گذاری مسیر مذکور نیز در حال انجام است.

افتتاح ایستگاه متروی آزادی با حضور مردم

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه نیمه جنوبی خط 3متروی تهران از نقاط مهمی همچون میدان راه‌آهن و میدان حضرت ولیعصر عبور می‌کند، اظهار کرد: این خط که از شمال شرقی تا جنوب غربی پایتخت را شامل می‌شود، 28 ایستگاه دارد و نیمه جنوبی آن با 9ایستگاه تا اول مهرماه سال‌جاری مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت. وی همچنین از بهره‌برداری آزمایشی از جدیدترین ایستگاه متروی تهران خبر داد و تصریح کرد: برای بهره‌برداری از ایستگاه تبادلی آزادی که با 12500مترمربع وسعت در محدوده خیابان بهبودی واقع شده، منتظر افتتاح رسمی نماندیم و چند روزی است که مردم خودشان این ایستگاه را افتتاح کرده‌اند.

تشکری‌هاشمی به ورود نخستین اتوبوس‌های نسل جدید اشاره کرد و گفت: این نوع اتوبوس که یک متروباس 3کابین هیبریدی تولید داخل است با ظرفیت بیش از 200مسافر، به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه و وارد خط 2 بی‌آرتی شد. وی با اشاره به اینکه اتوبوس مذکور علاوه بر ظرفیت و کیفیت بالا، آلایندگی اندکی دارد و از نسل خودروهای پاک محسوب می‌شود، اظهار کرد: این اتوبوس، 100 در صد با پول مردم تهران خریداری شده و دولت جهت خرید آن هیچ کمکی نکرده و با توجه به اینکه اتوبوس مذکور تولید داخل کشور است و به‌دست صنعتگران داخلی ساخته شده، این مهم در سالی که به نام سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری شده، دارای معنا و مفهوم ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه 300دستگاه اتوبوس تندرو در حال حاضر از سواحل جنوب ایران به سمت خیابان‌های جنوب تهران حرکت کرده‌اند، تصریح کرد: این اتوبوس‌ها با پیمودن مسیر 1518کیلومتری بندرعباس تا تهران تا چند روز دیگر در خطوط بی‌آر تی و خطوط منطقه‌ای اتوبوسرانی پایتخت مشغول به‌کار خواهند شد.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه این 300دستگاه اتوبوس عمدتاً در مناطق جنوب شهر به‌کار گرفته خواهند شد، تأکید کرد: با اضافه‌شدن این اتوبوس‌ها به ناوگان اتوبوسرانی تهران، به ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این ناوگان روزانه بیش از 600هزار نفر افزوده می‌شود. معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است که نسبت به تجهیز و تکمیل امکانات حمل‌ونقل شهری اقدام کنیم تا همزمان با بازگشایی مدارس در اول مهر، ناوگان حمل‌ونقل عمومی بتواند با حداکثر ظرفیت و کیفیت پذیرای انبوه مسافران باشد و عموم مردم ازجمله دانشجویان و دانش‌آموزان از این بابت کمتر دچار زحمت شوند.

کد خبر 218797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز