گروه شهری: در سال 91ناوگان حمل‌ونقل عمومی روزانه 13میلیون نفر را جابه‌جا کرد که در مقایسه با سال قبل روزی یک میلیون جابه‌جایی افزایش یافته است.

مترو

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر گفت: آمارها نشان از افزایش 11درصدی ترافیک صبح گاهی و 10درصدی ترافیک عصرگاهی در‌ماه جاری نسبت به‌ماه گذشته دارد.سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در جلسه نظارت همگانی (1888) افزود: در حال حاضر روزانه سه میلیون نفر با مترو، حدود پنج میلیون نفر با اتوبوسرانی و حدود پنج میلیون نفر نیز با تاکسی و سرویس خودروهای تلفنی و آژانس در شهر تردد می‌کنند.

معاون حمل ونقل وترافیک همچنین از افزایش چشمگیر تمایل شهروندان به استفاده از کارت‌بلیت سخن گفت و افزود: در مجموعه اتوبوسرانی طی دو ‌ماه گذشته روزانه حدود یک میلیون و200هزار نفر از کارت بلیت استفاده می‌کردند که این رقم هم‌اکنون به یک میلیون و 700هزار نفر در روز افزایش یافته است.

معاون شهردار تهران درباره دلیل افزایش ترافیک در تمامی بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر به‌ویژه در ساعات بعدازظهر خاطرنشان کرد: سفرهایی که به قصد خرید در روزهای پایانی سال صورت می‌گیرد سبب افزایش حجم ترددها و ترافیک در شهر شده است به‌نحوی که علاوه بر مرکز شهر، قطب‌های اقتصادی و تجاری شهر و همچنین در مراکزی که نمایشگاه‌های عرضه محصولات برپا شده، همگی درگیر ترافیک هستند.

وی با تأکید براینکه اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی تهران در آماد‌ه‌باش کامل قرار دارند، گفت: افزایش ساعات خدمات رسانی و به‌کارگیری تمام ظرفیت حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است چنانچه برخی خطوط اتوبوسرانی به‌صورت شبانه‌روزی به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

تشکری هاشمی همچنین درباره پیش‌بینی‌های ترافیکی صورت گرفته به مناسبت مراسم چهارشنبه‌سوری گفت: در این روز بسیاری از شهروندان زودتر از همیشه به خانه‌هایشان بازمی‌گردند به همین دلیل ساعت پیک ترافیکی تغییراتی دارد و ما نیز تلاش خواهیم کرد که در این ساعات با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات رسانی کنیم. بنا براین گزارش، همچنین تمهیدات ویژه‌ای نیز برای خدمات‌رسانی به شهروندان در روز پنجشنبه آخر سال و زیارت اهل قبور درنظر گرفته شده است تا شهروندان بتوانند به راحتی به بهشت زهرا رفته و به مبادی اولیه‌شان بازگردند.

نظارت و مدیریت 24ساعته ترافیک در روزهای پایانی سال

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: به مناسبت طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفند‌ماه نسبت به آماده‌سازی‌، تعمیر و بهسازی چراغ‌های راهنمایی، دوربین‌های نظارتی، شبکه فیبرنوری و... اقدام شده است تا همزمان با افزایش ترافیک در روزهای پایانی سال دچار مشکل خاصی نشویم و با آمادگی کامل ترافیک شهر را مدیریت کنیم.

حجت‌الله بهروز اظهار کرد: هر سال برای استقبال از نوروز و آمادگی کامل در روزهای پایانی سال تمام المان‌ها و تجهیزات ترافیکی شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درصورت نیاز نسبت به نوسازی این تجهیزات اقدام شود. بنابراین گزارش رنگ آمیزی پایه‌دکل‌ها، شست‌وشو و نظافت تجهیزات ترافیکی و رفع خرابی‌های احتمالی ازجمله اقدامات در دست اجراست همچنین از اواخر بهمن‌ماه اکیپ‌های امدادی ما فعال شده‌اند تا نسبت به رفع نقایص و مشکلات تجهیزات ترافیکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود چرا که به‌طور مثال خراب شدن حتی یک چراغ راهنمایی می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و سبب ایجاد گره ترافیکی در نقطه‌ای از شهر شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک با بیان اینکه اکیپ‌های امدادی در بخش‌های مختلف برای دوربین‌ها، فیبر نوری، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و... در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: فقط در بخش چراغ‌های راهنمایی و رانندگی 27 اکیپ امدادی در آماده باش قرار دارند ضمن اینکه مرکز کنترل ترافیک نیز به‌صورت شبانه روزی و سه شیفته ترافیک شهر را تحت نظارت و مدیریت دارد. وی تصریح کرد: اکیپ‌های امدادی تا روز 30 اسفند در آماده باش هستند تا وضعیت ترافیک و تردد در شهر به حالت معمول بازگردد.

کد خبر 204999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز