مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه مجموعه اقداماتی که در شهر تهران اجرا می‌‌شود بر پایه اصول علمی استوار است، گفت: از طریق مدیریت هوشمند ترافیک و برقراری ایمنی در معابر سعی شده تا نسبت به «هوشمندسازی» و «ایمن‌سازی» جریان ترافیک در شهر گام‌های اساسی برداشته شود.

به گزارش همشهری آنلاین،سید جعفر تشکری هاشمی افزود: توسعه «حمل و نقل انسان محور» هم زمان با گسترش «حمل و نقل پاک» و «حمل و نقل هوشمند»، از جمله اهداف کلان مدیریت شهری در تهران است که با یافته‌های بین‌المللی مطابقت کامل دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای برون رفت از مشکلات ترافیکی پایتخت راهی به جز توسعه حمل و نقل عمومی نداریم، اظهار کرد: در هفت سال و نیم گذشته برای تحقق این مهم تمام توان خود را گذاشته‌ایم و در این زمینه دیدگاه مدیریت شهری تهران با جامعه علمی کشورمان و نیز جامعه علمی جهانی کاملاً منطبق است.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران رویکرد توسعه شبکه حمل و نقل عمومی را به عنوان مأموریت اصلی حوزه کاری خود عنوان و تصریح کرد: برای تحقق این مأموریت چشم‌اندازی را به منظور نیل به حمل و نقل ایمن، پاک، در دسترس، سریع و مقرون به صرفه ترسیم نموده و به این منظور مترو را گسترش داده و بی‌آر‌تی را راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه مأموریت مذکور برنامه‌ای بود که با فکر و تدبیر اجرا شد چرا که بر خلاف برخی از مسئولان مصالح بلند مدت جامعه را فدای منافع کوتاه مدت خود نمی‌کنیم و در اجرای برنامه‌هایمان هیچ ملاحظه‌ای به جز مصلحت شهر و منفعت شهروندان را در نظر نمی‌گیریم، اضافه کرد: به دنبال یکپارچگی توسعه حمل و نقل هستیم و برای تحقق این امر موضوع طراحی شبکه یکپارچه حمل و نقل را در نظر گرفتیم که بر گرفته از دیدگاه‌های علمی دنیاست.

تشکری هاشمی درباره برخی اقدامات انجام شده در راستای توسعه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: گسترش شبکه پر سرعت و انبوه بر مترو و بی‌آرتی، امکان دسترسی به نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس و مترو، امکان دست‌یآبی به اطلاعات سفرهای درون شهری، ایجاد خطوط تاکسیرانی محلی و ویژه، هوشمندسازی خدمات حمل و نقلی، الکترونیکی کردن بلیت‌های حمل و نقل، تمرکززدایی از اتوبوسرانی و تاکسیرانی و تفویض اختیارات آن به مناطق ۲۲ گانه، از جمله این اقدامات است.

کد خبر 207512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز