مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به جدیت شهرداری در راه‌اندازی خطوط HOV تاکید کرد: خطوط HOV تنها متعلق به تاکسی و ون نیست، ‌بلکه خودروهای شخصی پرسرنشین نیز اجازه استفاده از این خطوط را خواهند داشت.

HOV

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روزانه یکهزار و 400 خودرو به شهر تهران افزوده می‌شود افزود: اگر این تعداد خودرو را به یکدیگر متصل کنیم طول تولید خودروهای وارد شده در پایتخت در روز به 7 کیلومتر می‌رسد.

 وی با بیان اینکه شهر تهران به اشغال خودروها درآمده است گفت: ما شاهد شهری هستیم که بجز خودروها هیچکس جای تکان خوردن در آن را ندارد و به نوعی شهر از ماشین اشباع شده است.

 سرعت خودروها در برخی ساعات از عابران کمتر شده است

 تشکری هاشمی با بیان اینکه برخی این نگرانی را مطرح می‌کنند که تهران به پارکینگ خودروها تبدیل شود به ایسنا گفت: این در حالیست که به اعتقاد من شهر تهران مدتهاست که به پارکینگ تبدیل شده است و شرایط به گونه‌ای است که از ساعتی قبل از طلوع خورشید تا نیمه‌های شب در برخی بزرگراه‌ها و خیابان‌ها، سرعت خودروها از عابران پیاده کمتر است.

 معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه راه برون رفت از این مساله ایجاد محدودیت برای خودروها و یا توسعه معابر شهر نیست، گفت: تنها راه‌حل چالش ترافیکی شهر تهران این است که یک راه عبوری ویژه برای خودروهایی که بیشترین جابجایی را انجام می‌دهند پیش‌بینی کنیم.

 تشکری هاشمی در ادامه با بیان اینکه متوسط سرنشین خودرو در تهران یک و نیم نفر است اظهار کرد: از آنجا که هر خط عبوری در یک ساعت تنها یکهزار و 800 خودرو را جابجا می‌کند و 10 ساعت پیک ترافیک نیز در شبانه‌روز وجود دارد، بنابراین از یک خیابان با متوسط سه خط عبوری روزانه 81 هزار نفر می‌توانند عبور کنند.

 وی ادامه داد: این در حالیست که با توجه به ظرفیت 800 نفره اتوبوس تک کابین و یکهزار و 500 نفری اتوبوس دو کابین، می‌توان تنها با استفاده از 54 دستگاه اتوبوس دو کابین معادل تمام خودروهایی که در طول شبانه‌روز از سه خط عبوری استفاده می‌کنند، مسافر جابجا کرد.

 تشکری هاشمی تاکید کرد: به این ترتیب عقل حکم می‌کند که وقتی سهم جابجایی یک اتوبوس تک کابین 50 برابر و یک اتوبوس دو کابین 100 برابر خودروی شخصی است، مسیرهایی را به عبور اتوبوس‌ها اختصاص دهیم.

 معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه به طور عمومی خطوط ویژه بهترین راهکار برای حل مشکل ترافیک تهران در شماری از معابر است، افزود: شهرداری تهران با توجه به این مساله قصد راه‌اندازی خطوط HOV در برخی معابر را دارد.

 HOV

تشکری هاشمی با بیان اینکه خطوط HOV می‌تواند به توزیع عادلانه معابر در میان شهروندان کمک کند، خاطرنشان کرد: خطوط HOV ویژه خودروهایی است که بتوانند با حداکثر ظرفیت تردد کنند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه راه اندازی خطوط HOV در تهران فعلا در حد یک ایده و موضوع مطالعاتی است تاکید کرد: شهرداری این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند چرا که راه‌اندازی خطوط HOV در بسیاری از کشورها تجربه شده و نتایج آن موفقیت‌آمیز بوده است.

 معاون ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این خطوط، خودروهای کم سرنشین و تک سرنشین در بار معقول ترافیک می‌مانند اما خودروهای پرسرنشین می‌توانند سریعتر به مقصد برسند.

 تشکری هاشمی در پایان با اشاره به اینکه خطوط HOV تنها متعلق به تاکسی و ون نیست، ‌بلکه خودروهای شخصی پرسرنشین نیز اجازه استفاده از این خطوط را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح پس از انجام مطالعات نیازمند تصویب در شورای شهر و یا شورای ترافیک تهران است.

کد خبر 166195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز