مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به نرخ تورم 21/5 درصدی در ابتدای سال جاری، تاکید کرد: حتی اگر نرخ سوخت تغییر نکند، کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 91 افزایش خواهد یافت.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برابر اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در ابتدای سال جاری 21/5 درصد بوده است اظهار کرد: این میزان تورم در شرایطی است که هنوز نرخ سوخت بابت اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر نکرده است.

 وی همچنین با اشاره به اینکه نرخ تورم یاد شده یک عدد میانگین است اظهار کرد: تورم می‌تواند در برخی مشاغل بیشتر باشد و در حمل و نقل عمومی نیز با توجه به افزایش نرخ قطعات و نیز دستمزد تعمیرات، به نظر می‌رسد تورم حتی پیش از نرخ میانگین رسمی کشور باشد.

 تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ ارز نیز در قیمت برخی قطعات یدکی خودرو که وارداتی بوده تاثیر گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده حمل و نقل شهری نیز بخشی از شهروندان محسوب می‌شوند که تحت تاثیر نرخ تورم هستند تاکید کرد: دولت برای کارگران افزایش دستمزد را پیش‌بینی کرده است و بسیاری از محصولات تولیدی کارخانجات و صنایع رسما افزایش قیمت داشته‌اند و حتی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای از سال گذشته افزایش نرخ اعمال شده است.

 تشکری هاشمی ادامه داد: به این ترتیب در بخش حمل و نقل شهری نیز افزایش قیمت سالانه امری طبیعی و معقول است که حتی اگر نرخ سوخت تغییر نکند، نرخ کرایه‌ها باید افزایش یابد.

 وی با بیان اینکه میانگین افزایش پیشنهادی شهرداری تهران برای کرایه‌های حمل و نقل عمومی سال 91، حدود 20 درصد است، اظهار کرد: در جلسات کمیسیون عمران پس از آغاز سال نو لایحه‌ شهرداری تهران بررسی شده و امیدواریم به زودی نرخ کرایه‌ها تعیین تکلیف شود.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه شورای شهر نیز بر مشکلات رانندگان کاملا واقف است پیش‌بینی کرد که نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 91 تا پایان اردیبهشت‌ ماه تعیین شود.

کد خبر 168295
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز