مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با رد افزایش خودسرانه نرخ کرایه‌های تاکسی توسط رانندگان اعلام کرد: شورای شهر تهران وعده داده که تا پایان فروردین ماه سرنوشت لایحه کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی را مشخص خواهد کرد.

محمد احمدی بافنده در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه وجود خطا و تخلف در جامعه 80 هزار نفری رانندگان تاکسی غیر ممکن نیست، گفت: امسال هنوز تخلف جدی از قیمت‌های مصوب سال گذشته رخ نداده و با متخلفان احتمالی قطعا برخورد قانونی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی به لحاظ معیشتی با مشکلات بسیاری مواجه‌اند اظهار کرد: علیرغم اینکه نرخ کرایه‌ها هنوز افزایش نیافته اما رانندگان باید با نرخ تورم و سایر هزینه‌ها همچون هزینه‌ی بالای استهلاک خودرو و سوخت کنار بیایند.

احمدی بافنده با انتقاد از حساسیت‌هایی که درباره نرخ کرایه‌های تاکسی در افکار عمومی و رسانه‌ها وجود دارد، افزود: در شرایطی که وضعیت نرخ ارز و طلا با نابسامانی‌هایی مواجه است، رسانه‌ها و مردم تمرکز خود را بر افزایش محدود نرخ کرایه‌ها معطوف کرده‌اند و بعضی افراد، به رانندگان به چشم یکی از اقشار مردم که همچون سایرین با تورم و افزایش هزینه‌ها مواجه هستند، نگاه نمی‌کند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای افزایش نرخ کرایه‌ها بین 10 تا 20 درصد در خطوط مختلف بوده است، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی نرخ‌های پیشنهادی را پس از انجام کار کارشناسی به حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری فرستاد تا در این حوزه پس از بررسی‌های نهایی لایحه‌ای تدوین و به شورای شهر ارسال شود.

وی ادامه داد: سرنوشت این لایحه از اختیار سازمان تاکسیرانی خارج است و هم اکنون شورای شهر باید به آن رسیدگی کند.

کد خبر 165301
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز