گروه شهری: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اعلام افزایش 186 درصدی هزینه رانندگان تاکسی در یک سال از دولت پرسید که چرا کمک 52.5 درصدی خود را شامل حال تاکسی‌ها نمی‌کند؟

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه خودروهایی که برای تاکسی درنظر گرفته می‌شوند از نظر دسته بندی در سطح پایینی هستند، اظهار کرد: هزینه‌های وارده به رانندگان تاکسی در طول یک سال با 186 درصد افزایش تقریباً دوبرابر شده و از 13 هزار و 500 تومان در روز به 25 هزار و 100 تومان رسیده است.


به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، محمد احمدی بافنده با انتقاد از تولید خودروهای فاقد استاندارد در کشور و ورود این خودروها به ناوگان تاکسیرانی، خاطرنشان کرد: چرا نباید دولت کمک82.5 درصدی خودرو را شامل حال تاکسیرانی کند؟
محمد احمدی بافنده درعین حال افزود: در تعیین کرایه تاکسی عوامل زیادی اثرگذار است که می‌توان به قیمت سوخت و قیمت خودرو اشاره کرد، ضمن اینکه نمی‌توان از کنار هزینه‌های وارده به راننده نیز غافل بود. بنابراین اگرچه مدیرعامل شرکت تاکسیرانی منکر افزایش هزینه‌های زندگی نشد اما به‌رغم این موضوع تاکید کرد که نباید نسبت به افزایش نرخ کرایه‌ها به‌صورت خودسرانه اقدام شود.


مدیرعامل شرکت تاکسیرانی ادامه داد: رانندگان تاکسی هم مانند دیگر اقشار جامعه باید هزینه‌های خود را تامین کنند اما این دلیلی برای افزایش خودسرانه کرایه تاکسی نمی‌شود بنابراین درصورت مشاهده هر گونه تخلف با رانندگان تاکسی متخلف برخورد خواهد شد. احمدی بافنده با بیان اینکه رانندگان تاکسی در شرایط معیشتی مناسبی به‌سر نمی‌برند اضافه کرد: تاکسیرانی که تمام هزینه‌هایش از جمله لوازم یدکی تاکسی‌اش افزایش پیدا کرده نمی‌تواند با همان نرخ سال قبل کار کند و از این‌رو افزایش نرخ کرایه حق طبیعی رانندگان تاکسی است.

کد خبر 165913
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز