گروه شهری: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با بیان اینکه توسعه فضای سبز یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است، گفت: در این راستا ایجاد چشم‌انداز فضای سبز، مسیر‌های پیاده‌روی و همچنین کاربری‌های فرهنگی و تفریحی در ارتفاع 32متری اراضی در حال اجراست.

abbasabad

حجت‌الله ملاصالحی با بیان این مطلب گفت: در طول پنج سال گذشته بخش عمده‌ای از اراضی عباس‌آباد به فضای سبز تبدیل‌شده که تپه فرهنگ در مجاورت مجتمع فرهنگستان‌ها نیز به همین منظور جهت ایجاد فضای سبز و کاربری‌های فرهنگی و تفریحی درنظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، این تپه 32متر ارتفاع دارد و با توجه به ارتفاع کلی اراضی از سطح زمین اشراف مناسبی را جهت ایجاد منظر نسبت به بوستان طالقانی، باغ موزه دفاع‌مقدس، باغ کتاب، کتابخانه ملی، باغ هنر و کل اراضی ایجاد می‌کند. وی همچنین افزود: این تپه حدود سه‌هکتار وسعت دارد و با طراحی خاص درنظر گرفته شده حدود 900متر مسیر پیاده‌روی در آن احداث می‌شود که علاوه بر مبلمان شهری از لحاظ شیب و سازه‌ها مناسب تردد همه شهروندان، سالمندان و حتی افراد جانباز و معلول است.

ملاصالحی با اشاره به مجاورت این تپه و فضاهای فرهنگی پیرامون خاطرنشان کرد: در قسمت رأس این تپه با تأکید بر هویت معماری اصیل، یک سازه گنبدی کلاه‌فرنگی به وسعت 1250مترمربع احداث می‌شود که همراه با سازه‌های چادری به محلی برای اجتماعات و همایش‌ها تبدیل خواهد شد. مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد تصریح کرد: عملیات عمرانی این پروژه هم‌اکنون در جریان است و با اتمام مراحل خاک برداری، زیر‌سازی‌، ایجاد تأسیسات و آبرسانی، احداث سازه‌ها و کاشت فضای سبز با استفاده از گونه‌های متنوع و سازگار گیاهی آغاز خواهد شد.

کد خبر 189408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز