همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه احداث مساجد با فاصله تقریبی هر ۵۰۰ متر یک مسجد مورد تاکید است گفت: امیدواریم تا پایان سال در تمام مناطقی که با کمبود مسجد مواجه هستند مساجد مورد نیاز را احداث کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم کلنگ زنی ۷۲ مسجد همزمان با فرارسیدن ماه محرم با بیان این مطلب افزود: در واقع ما زمینی واگذار نکردیم چراکه شهرداری یک نهاد عمومی و غیردولتی است و تمام اموال شهرداری متعلق به مردم تهران است. زمین‌هایی که برای احداث مسجد واگذار شده از امکاناتی است که مردم در اختیار ما گذاشتند و جزو اموال مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس شهرداری تهران توسعه مساجد را در دستور کار خود قرار داده و البته نه تنها امروز بلکه از روزی که کار در مجموعه شهرداری را آغاز کرده‌ایم، توسعه مساجد را مورد تاکید قرار داده‌ایم.

برخی مناطق در الویت ساخت مسجد

وی تصریح کرد: توسعه مساجد به ویژه در مناطقی که با کمبود آن مواجه هستند مورد تاکید است چنانچه در برخی از مناطق جدید، بعد از انقلاب متاسفانه نسبت به توسعه مساجد بی‌توجهی شده به همین دلیل ساخت مسجد در این مناطق در اولویت قرار دارد.

قالیباف با اشاره به اینکه تصمیم گیری شد همزمان با ماه محرم کلنگ احداث ۷۲ مسجد در تهران به زمین زده شود اظهار کرد: امروز در ضلع شمال غربی میدان آزادی به صورت نمادین کلنگ احداث یکی از این مساجد برزمین زده شد و در تلاشیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ۷۲ مسجد پیش بینی شده را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

شهردار تهران افزود: امیدواریم تا پایان سال در تمام مناطقی که با کمبود مسجد مواجه هستند مساجد مورد نیاز را احداث کنیم که البته مکان یابی این مساجد با همکاری معاونت شهرسازی و بر اساس نقشه‌های جی آی اس خواهد بود. همچنین واگذاری زمین‌ها و صدور پروانه ساخت بدون دریافت عوارض صورت خواهد گرفت تا بتوانیم نیازهای تهران در این زمینه نیز مرتفع سازیم.

شهردار تهران گفت: مساجد پس از احداث به هیات امنا واگذار خواهد شد تا توسط نهادی که امور مساجد را اداره می‌کنند مدیریت شود.

وی افزود: احداث مساجد با فاصله تقریبی هر ۵۰۰ متر یک مسجد مورد تاکید است و در نقاطی که به طور مثال در فاصله ۲ تا ۳ کیلومتری هم مسجد وجود ندارد ساخت مساجد در اولویت خواهد بود. حتی اگر در مناطقی که زمین خالی نداشته باشیم نسبت به واگذاری زمین و ساخت مسجد اقدام خواهیم کرد.

قالیباف در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه بر اثر بارش شدید باران شاهد ریزش پل فتح واقع بر رود کن بودیم گفت: بارندگی بسیار شدید بود و سیل در مسیر رودخانه کن جاری شد و چون در پایین دست این پل، پل راه آهن تبریز توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت بود شاهد آن بودیم که سیلاب، خاک را در این بخش از زمین که دست خورده بود شسته و با توجه به اینکه این پل قدیمی بوده و بیش از ۲۰ سال سن داشت به آن صدمه وارد شد اما برای اینکه به مردم خسارتی وارد نشود، کار متوقف شده و مسیر جایگزین اعلام کردیم.

افتتاح رسمی 10 کیلومتر دیگر اتوبان آزادگان

وی افزود: در همینجا به مردم قول می‌دهیم که ۱۰ کیلومتر از طول مسیر اتوبان آزادگان هفته آینده به طور رسمی به افتتاح برسد که با بهره برداری از این بخش بزرگراه دسترسی‌ها باز شده و فشار کمتری به مردم می‌آید تا بتواینم طی یک ماه آینده دسترسی‌های محلی این محدوده را فراهم ساخته و در زمانی کوتاه و ضربتی پل را تخریب کرده و به طور اساسی بسازیم.

کد خبر 191522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز