همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه در فرهنگ بسیج باید چشمی تیزبین داشته باشیم تا همه چیز را با دقت نگاه کنیم، گفت: ما بسیجی هستیم تا زبانی حقگو داشته باشیم و هرگز دنبال چاپلوسی نرویم، نفاق در زندگیمان نباشد و مغزی مصلحت اندیش داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف صبح روز سه شنبه در تجمع بزرگ بسیجیان شهرداری تهران به مناسبت هفته بسیج و ایام سوگواری سالار شهیدان با تسلیت ماه محرم و گرامیداشت هفته بسیج افزود: عاشورا برای ما مصیبت بزرگی است، اما باید توجه داشته باشیم که ما هرگز عاشورا را تنها یک مصیبت نمی‌دانیم بلکه آن را یک مکتب و یک روش می‌دانیم.

وی ادامه داد: امروز ما سبک زندگی خود را از امام حسین (ع) آموخته‌ایم و چگونگی مبارزه با دشمنان اسلام را یاد گرفته‌ایم. همچنین آموخته‌ایم چگونه به استکبار جهانی نه بگوییم و چگونه در مقابل سختی‌ها و شداید قرار گرفته و چگونه انقلابی باقی بمانیم و زندگی کنیم.

وی معتقد است ما از حضرت سیدالشهدا (ع) یاد گرفته‌ایم هرگز زیر بار ذلت نرویم و عزت خود را از دست ندهیم.

شهردار تهران افزود: امروز افتخار ما بسیجیان این است که مسیری را انتخاب کرده‌ایم که اگر در آن مقاومت و پایداری کنیم، برای همیشه تاریخ ماندگاریم؛ همچنان که عاشورا برای همیشه تاریخ ماندگار شده است.

قالیباف اضافه کرد: امروز ما متعلق به فرهنگ جهاد و شهادت و متعلق به انقلاب، نهضت و امامی هستیم که ریشه در فرهنگ عاشورا و حضرت سیدالشهدا (ع) دارد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ بسیج باید چشمی تیزبین داشته باشیم تا همه چیز را با دقت نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: ما بسیجی هستیم تا زبانی حقگو داشته باشیم و هرگز دنبال چاپلوسی نرویم، نفاق در زندگیمان نباشد و مغزی مصلحت اندیش داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: افتخار ما بسیجی‌ها این است که تفسیر بعثت را از فرهنگ عاشورا یاد گرفته‌ایم و امام حسین (ع) غدیر را برای ما تعریف کرد و برداشت ما از غدیر روش و منش آن حضرت است.

وی با اشاره به اینکه معنای امامت و ولایت را از امام حسین (ع) فهمیده‌ایم، تصریح کرد: اگر می‌گوییم بسیجی هستیم باید مسیری را طی کنیم که دوستان همرزم و همسنگر ما در دوران دفاع مقدس طی کردند. به اعتقاد من امروز بسیجی کسی است که بتواند خواسته‌ها و شعارهای انقلاب و احکام اسلام را در جامعه جاری و ساری کند.

قالیباف افزود: امروز در شهرداری تهران مشغول خدمت هستیم و انگشتان ما گره گشای کار مردمی است که متعلق به اهل بیت هستند. مهم‌ترین رسالت و وظیفه ما به عنوان بسیجیان شهرداری تهران این است که این نهاد مردمی را به گونه‌ای پیش ببریم که اعتماد و رضایتمندی شهروندان را جلب کنیم.

وی در ادامه گفت: درست است که جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقیست و امروز دفاع از انقلاب درست کار کردن، خوب کار کردن، وقت گذاشتن و گره گشایی از کار مردم است.

شهردار تهران در پایان فرهنگ بسیج را دلیل افتخار آفرینی در دوران دفاع مقدس و علت بیداری اسلامی دانست.

کد خبر 191917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز