سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجاه و هشتمین نمایشگاه انفرادی آثار ایران درودی در حالی شامگاه 15 آبان در فرهنگسرای مهر افتتاح شد که این هنرمند به دلیل انجام یک مسافرت درمانی به کشور فرانسه، در این مراسم حضور نداشت.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایسنا،ایران درودی - نقاش معاصر ایرانی - که اردیبشهت ماه امسال نمایشگاه بزرگی از آثارش را در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح کرده بود، بار دیگر با مشارکت بینادش و همچنین فرهنگسرای مهر نمایشگاهی را در محله خانی آباد برگزار کرد.

این نمایشگاه که در برگیرنده 18 تابلو از دوره‌های مختلف کاری این هنرمند است، آغاز به کار کرد که ایران درودی به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند.

این در حالی است که درودی این نمایشگاه را تنها برای حمایت از مردم محله‌های جنوب تهران برپا کرده و خودش هم قصد داشت در مراسم افتتاح این مجموعه به سخنرانی پرداخته و در طول برگزاری نمایشگاه برنامه‌هایی برای شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان این منطقه به انجام برساند، اما به دلیل مشکلات ناشی از بیماری‌اش به فرانسه مراجعت کرد و در حال حاضر نیز در بیمارستان بستری است.

با این وجود به دلیل برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی‌های انجام شده، نمایشگاه آثارش افتتاح شد و علاقمندان نیز می‌توانند تا 30 آبان از این آثار به نشانی خانی آباد نو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت، فرهنگسرای مهر دیدن کنند.

بنیاد ایران درودی در سال 90 به منظور ایجاد موزه این هنرمند برجسته ایران و انجام فعالیت های فرهنگی هنری در حوزه هنرهای تجسمی، با حمایت ایشان توسط جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر تاسیس شد و درودی کلیه آثار موجودش را به منظور اهدا به ملت ایران، به این بنیاد بخشیده است.

این نمایشگاه دومین فعالیت رسمی این بنیاد است که با مشارکت فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود.

 

کد خبر 190386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز