همشهری آنلاین: نمایشگاه «عجایب عالم» پرویز تناولی همراه با رونمایی کتاب این مجموعه در نگارخانه اعتماد برپا می‌شود.

نقاشی

به گزارش ایسنا، پرویز تناولی درباره این مجموعه گفت: این مجموعه نقاشی‌هایی است که روی کاغذ کتاب‌های قدیمی و اوراق‌شده کشیده‌ام.

او اضافه کرد: این اوراق را حدود 15 سال پیش در جمعه‌بازار پیدا کردم و از زیبایی آن‌ها و خط‌های قشنگی که داشت لذت بردم، اما از آنجا که کتاب‌ها جامع و کامل نبود و چند صفحه از کتاب‌های مختلف را دربر می‌گرفت که توسط یک دست‌فروش در جمعه‌بازار ارائه می‌شد، تصمیم گرفتم سهمی در صفحات زیبای این خاطرات داشته باشم.

تناولی افزود: این کتاب‌های اوراق شده چاپ سنگی، با خط‌هایی زیبا که بیشتر آن‌ها نستعلیق است آراسته شده و من هم نقاشی‌هایی را بر روی آن ثبت کردم.

از این جهت طرح‌های این کتاب‌ها همگی بر اساس مجسمه‌های خودم است که این بار در قالب نقاشی بر روی این کاغذهای قدیمی تصویر شده است.

این هنرمند مجسمه‌ساز بهانه اصلی برپایی این نمایشگاه را رونمایی کتابی از این مجموعه دانست و افزود: کتاب «عجایب عالم» به عنوان پنجمین کتابم شامل 80 طرح از این مجموعه می‌شود که به دو زبان انگلیسی و فارسی توسط نشر بن‌گاه منتشر شده است و در حاشیه رونمایی آن، تعدادی از آثار نیز در گالری اعتماد به نمایش درمی‌آید.

به گفته تناولی، این نمایشگاه دربرگیرنده حدود 20 تابلو از این مجموعه است که او در زمستان‌های سرد ونکوور آن‌ها را کار کرده است.

این هنرمند و محقق در بخش کوتاهی از مقدمه‌ این مجموعه نوشته است: «زمستان‌های طولانی ونکوور و شب‌های دراز آن بهترین زمان برای اجرای این کارها بوده است.

به ویژه که من نیز سهمی در صفحات زیبا و پرمعنای این یادگارهای گذشته ایران ایفا کرده‌ام؛ سهمی در خلوت و متفاوت با اوقات پر سر و صدای کارگاه مجسمه‌سازی».

این نمایشگاه روز جمعه 19 آبان ماه ساعت 15 تا 20 افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا 30 آبان ماه از ساعت 14 تا 20 به غیر از روزهای دوشنبه از این مجموعه دیدن کنند.

گالری اعتماد در خیابان باهنر، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان(دوراهی سمت راست) شماره چهار واقع شده است.

 

کد خبر 190071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز