دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنر محیطی "بودن در جهان" با نمایش 11 تابلوی نقاشی در محیطی فضاسازی شده در گالری مهرین برپا می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایرنا، اسما سبزکار درباره نمایشگاه "بودن در جهان" گفت: این نمایشگاه هنری که با درگیر کردن بازدیدکنندگان در فضایی باز تعریف شده همراه است، به بررسی چگونگی عملکرد و رفتار انسان ها در جهان برپا می‌شود.

وی تصریح کرد که در واقع فضاسازی محیط به گونه ای است که مخاطب به شرکت در"اتفاق" یا "بازی" ترغیب می‌شود، البته مخاطب در رفتار خود آزادی عمل دارد.

سبزکار افزود: در این نمایشگاه آیینه ای قرار دارد که استعاره ای از ارتباط بین سه عنصر "خود"، "دیگری" و "جهان پیرامون" است و مخاطبان به هنگام حضور در این نمایشگاه با رفتارهای خود شرایطی را به وجود می‌آورد که به موضوع بودن در جهان هستی مرتبط است.

این عضو انجمن نقاشان ایران که معتقد است که بین عناصر وجودی خود، دیگری و جهان ارتباط موثری وجود دارد، یادآورشد: هدف من از برگزاری این هنر محیطی بررسی نحوه عملکرد انسان ها در جهان است.

اینکه رفتار هر کدام از ما انسان ها به صورت ناخواسته چه تاثیری بر عملکرد کل جهان دارد.

در واقع قصد دارم در قالب این هنر محیطی به دریافت معنا از دنیا در قالب تضادها مثل سفید و سیاه و شب و روز برسم.

سبزکار با اشاره به شکل گیری ایده این نمایشگاه از 5 سال گذشته توضیح داد: درگیری های فلسفی درونی ام به ایده برگزاری این نمایشگاه منجر شد.

پیش از این نمایشگاه‌هایی با فضاسازی های ذهنی برگزار کرده بودم، اما نمایشگاهی به این شکل و به صورت هنر محیطی برای نخستین باراست که اجرا می‌کنم.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه عده ای هستی را دنیایی سرشار از درد و رنج می‌دانند،ادامه داد:به باورم جهان دنیای فوق العاده‌ای از زیبایی‌ها است که بستری برای تکامل و رشد برای انسان ها فراهم می‌کند.

ازاین رو قصد دارم این نگاه را در قالب این نمایشگاه به نمایش بگذارم.

این هنرمند عرصه تجسمی گفت: تابلوهای نقاشی این نمایشگاه هم به منظور فضاسازی مرتبط با این هنر محیطی خلق شده است و تصویر فضاهایی از جهان هستند که بودن انسان را به نمایش می‌گذارند.

به گفته وی علاوه بر این در فضاسازی این نمایشگاه، از نورپردازی و افکت های صوتی و موسیقایی هم استفاده شده تا بازدید کننده به خوبی با محیط ارتباط برقرار کند.

سبزکار نتیجه حاصل از برگزاری این هنر محیطی را ماندگاری دانست و گفت:علاوه بر هنرمند،از همه حاضران در نمایشگاه اثری بر جای خواهد ماند که به طور قطع ماندگار و جالب خواهد بود.

اسما سبزکار متولد 1361 و کارشناس نقاشی است؛ وی که کارشناسی ارشد فلسفه هنر را نیز از دانشگاه هنر دریافت کرده پیش از این در 3 نمایشگاه انفرادی آثارش را به نمایش گذاشته و علاوه بر این در 5 نمایشگاه گروهی در خانه هنرمندان،گالری برگ و نگارخانه سرو شرکت کرده است.

این نمایشگاه از 19 تا 24 آبان ماه در گالری مهرین میزبان علاقمندان به هنر است.

 

کد خبر 190205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز