همشهری آنلاین: چهارمین اکسپوی هنرهای تجسمی خیریه بهنام دهش پور در میان استقبال بسیار شایان توجه مردم و هنرمندان نیکوکار، عصر 18 آبان در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد که با فروش امیدوار کننده بیش از 30 میلیون تومانی همراه بود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، این اکسپو که با هدف تجهیز و تکمیل اتاق دستگاه شتاب دهنده خطی با انرژی بالای پرتو درمانی ویژه بیماران مبتلا به سرطان با مشارکت 133 هنرمند برپا شده است، با فروش 15 اثر در مجموع به قیمت 30 میلیون و 550 هزار تومان آغاز به کار کرد تا امیدها در 6 روز برپایی این رویداد خیریه (تا چهارشنبه 24 آبان) برای مشارکت افزون تر مردم نیکوکار بیشتر شود.

در آیین افتتاحیه، سامان خسروانی، مدیر اجرایی چهارمین اکسپوی هنرهای تجسمی خیریه بهنام دهش پور در سخنانی اهداف این رویداد را برشمرد و با استناد به برپای این رویداد نیکوکارانه در سالهای 86،84 و 87 اطمینان خاطر داد، چهارمین دوره اکسپو هم درخشان و امید بخش خواهد بود.

سپس نفیسه امدادی از مسئولان خیریه دهش پور در سخنان کوتاهی همراهی هنرمندان تجسمی با این حرکت بزرگ را ستود و از تلاش های یعقوب امدادیان در جهت جمع آوری آثار و چیدمان نمایشگاهی آنها تقدیر کرد.

تاها بهبهانی، مجسمه ساز و نقاش پیشکسوت که همراه همیشگی خیریه بهنام دهش پور است، سخنران پایانی این افتتاحیه بود.

بهبهانی هنرمندان هنرهای تجسمی را با وفاترین و صبورترین هنرمندان امروز ایران خواند و گفت: هنرمند تجسمی همیشه روی پا خودش ایستاده و منت هیچکس را نکشیده است، آنها به رغم اینکه حامی ندارند اما همیشه نقش حمایت کننده رویدادهای خیریه را ایفا کرده اند و در قدم خیر برداشتن اول صف بوده اند».

این استاد پیشکسوت با ستایش رویکردهای بنیادین خیریه بهنام دهش پور که پیشرفت هایشان در بیمارستان شهدای تجریش تهران قابل رصد است از مردم نیکوکار خواست در این حرکت بزرگ به هنرمندان تجسمی بپیوندند و گفت: «سعادت کمک کردن به همنوع را خداوند به هر کسی اهدا نمی‌کند.

لذا برای دستیابی به این سعادت از فرصت های این چنینی نهایت استفاده را برد».

در روز افتتاحیه چهارمین اکسپوی هنرهای تجسمی خیریه بهنام دهش پور، 15 اثر به فروش رسید که گران ترین آثار به مجسمه خمیر کاغذی یاسمین سینایی و اثری از رضوان صادق زاده تعلق داشت که هر یک به مبلغ پنج میلیون تومان فروخته شدند، آثاری از محسن دایی نبی و آذر آل طاها هر یک به مبلغ چهار میلیون تومان و فرزانه محجوبی به مبلغ سه میلیون و 500 هزار تومان از این منظر در صدر فهرست قرار گرفتند.

سایر آثار به فروش رسیده عبارتند از: میریم میرزایی دو میلیون تومان، علی ترقی جاه یک میلیون و 500 هزار تومان، حمید جبلی و مهسا مشایخی هر یک به مبلغ یک میلیون تومان، تارا بهبهانی 950 هزار تومان، پونه اوشیدری و طناز نواب دانشمند هر یک 700 هزار تومان، سارا صدرالحفاظی 500 هزار تومان و آزاده بدیعی دزفولی و نفیسه صالحی هریک 350 هزار تومان.

چهارمین اکسپوی هنرهای تجسمی خیریه بهنام دهش پور با مشارکت 133 هنرمند تا جهارشنبه 24 آبان در فرهنگسرای نیاوران دایر است که مردم می‌توانند با خریدهایی از 250 هزار تومان تا 30 میلیون تومان از هنرمندان شاخص سه نسل معاصر ایران نظیر پرویز کلانتری، نصرالله افجه ای، تاها بهبهانی، حسین محجوبی، واحد خاکدان، نصرت الله مسلمیان، گیزلا وارگا سینایی، بهرام دبیری، مصطفی دشتی، بهنوش فروتن، امیر حسین حشمتی، هومن فولاد قلم، علیرضا سعادتمند، پونه جعفری نژاد ... به یاری بیماران عزیز مبتلا به سرطان بشتابند.

فرهنگسرای نیاوران در انتهای خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران واقع است.

کد خبر 190729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز