همشهری آنلاین: یک عضو هیات رییسه مجلس گفت: تا روز یکشنبه هفته آینده (14 آبان) نمی‌توان با قاطعیت گفت که سوال از دستور خارج شده و یا همچنان به قوت خود باقیست.

جواد جهانگیرزاده عضو هیات رئیسه مجلس، در مورد آخرین وضعیت طرح سوال از رییس‌جمهور، اظهار کرد: اگر تا صبح روز یکشنبه هفته آینده که رییس مجلس جلسه علنی را آغاز می‌کند، 74 امضا برای طرح سوال از رییس‌جمهور باقی مانده باشد این سوال قرائت خواهد شد.

وی که با خبرگزاری ایسنا گفتگو کرده است، افزود: طبق آیین‌نامه، بعد از قرائت سوال، رییس مجلس موظف است که سوالات را برای رییس‌جمهور ارسال کند.

این عضو هیات رییسه مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه بعد از قرائت و ارسال سوالات به رییس‌جمهور، نمایندگان باز هم می‌توانند حتی تا زمان حضور رییس‌جمهور در مجلس برای پاسخ به سوالات امضاهای خود را پس بگیرند با این تفاوت که کاهش تعداد امضا و رسیدن امضاها حتی به یک امضا، سوال را از دستور خارج نمی‌کند.

جهانگیرزاده ادامه داد: طبق تبصره دو ماده 12 آیین‌نامه مجلس،‌ بعد از قرائت سوال، نمایندگان می‌توانند امضاهای خود را پس بگیرند با این تفاوت که سوال به هیچ عنوان از دستور خارج نمی‌شود.

کد خبر 189655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز