دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه بورس: بورس تهران در ایام تعطیلات نوروز و مطابق با تعطیلات رسمی کشور به کار خود ادامه داد.

درحالی‌که با آغاز فصل بهار و سال نو بسیاری از ایرانیان در تعطیلات 13روزه نوروزی به‌سر می‌بردند، بورس تهران مطابق سنت هرساله و بر مبنای تعطیلات رسمی به کار خود ادامه داد.

بر همین اساس برخی سهامداران حقیقی و حقوقی از روز پنجم فروردین اقدام به خرید و فروش سهام در تالارهای مبادلات کردند.

بررسی آمارها از معاملات صورت گرفته در هفته اول سال 86 نشان می‌دهد، حجم معاملات در این مدت با روند منفی همراه بوده اما شاخص‌های بورس روند صعودی داشته‌اند.

آخرین آمار دریافتی حاکی از آن است که ارزش کل معاملات انجام شده در هفته اول سال‌جاری (5 تا 8 فروردین) نسبت به آخرین هفته سال گذشته 52 درصد کاهش داشته است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که در این مدت 47 میلیون سهم توسط 6 هزار و 627 سهامدار مورد معامله قرار گرفته که این میزان حجم معاملات با 40 درصد کاهش همراه بوده است اما تعداد خریداران سهام در این مدت تغییر چندانی نداشته وفقط با 6 صدم درصد کاهش همراه بوده است.

بیشترین روند منفی در این مدت مربوط به معاملات تابلوی فرعی بود به‌ طوری‌که ارزش معاملات این تالار با 75 درصد کاهش و حجم معاملات آن نیز با 67 درصد کاهش همراه بوده است.

تعداد خریداران سهام در تالار فرعی نیز در این مدت 43 درصد کاهش یافت.

این درحالی بود که تعداد خریداران سهام در تابلوی اصلی در این مدت 31 درصد رشد کرد.در تابلوی غیررسمی یا تابلوی چهارم بورس نیز هیچ معامله‌ای صورت نگرفت.

براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم تا انتهای سال نسبت به افزایش حجم و ارزش معاملات خود فرصت داشتند به این ترتیب سازمان  بورس باید ظرف روزهای آینده نسبت به تعیین تکلیف شرکت‌های حاضر در این تابلو تصمیم‌گیری کند.

شاخص بورس تهران در تعطیلات نوروزی روزهای خوشی را سپری کرد به‌طوری‌که شاخص بورس در این هفته با 26 واحد افزایش به 9 هزار و 846 رسید.

شاخص‌های بازده بازار و صنعت نیز روند مثبتی را دنبال کردند. در روز شنبه یازدهم فروردین ماه نیز ارزش معاملات 39 درصد و حجم آن 44 درصد کاهش یافت. اما شاخص بورس با 10 واحد افزایش به 9 هزار و 846 رسید.

کد خبر 18641

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز