همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و نوسازی مردمی سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام نوسازی ۴۵ هزار واحد مسکونی در سال گذشته، به تشریح اقدامات دفا‌تر تسهیل‌گر سازمان نوسازی برای مالکان بافت‌های فرسوده پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نبید با اشاره به سیاست راه‌اندازی دفا‌تر تسهیل‌گر امر نوسازی در شهر تهران طی سال‌های ۸۸ و ۸۹، اظهار کرد: دفا‌تر تسهیل‌گیری پس از فراز و فرودهایی که پشت سر گذاشتند در سال ۹۰ و با تغییر مدیرعامل سازمان نوسازی، مبنای جدی عملکرد این سازمان قرار گرفت.

وی با اشاره به گونه‌شناسی مسائل مبتلابه امر نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: برخی از مالکان درگیر مسائل ثبتی و حقوقی هستند و به همین خاطر در طول فرآیند نوسازی به کمک نیاز دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۵ دفتر تسهیل‌گر نوسازی در محلات دارای بافت فرسوده پایتخت، افزود: از آنجا که استراتژی سازمان نوسازی بر نوسازی مردمی متمرکز است، دفا‌تر تسهیل‌گر با رویکرد اجتماعی فضا را برای پیش‌قدم شدن مالکان خانه‌های فرسوده و اقدام به نوسازی فراهم می‌کنند.

معاون سازمان نوسازی شهر تهران درباره نحوه عملکرد دفا‌تر تسهیل‌گر گفت: تسهیل‌گران سازمان نوسازی با حضور در سطح محله و مساجد و دیگر اماکن تجمع شهروندان، اطلاعاتی در خصوص شرایط پیش‌بینی شده در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه می‌کنند.

نبید با اشاره به مراجعه پلاک به پلاک تسهیل‌گران سازمان نوسازی به در منازل واقع شده در بافت فرسوده، افزود: از طریق این اقدامات اجتماعی، شهروندان در جریان تسهیلاتی همچون رایگان بودن پروانه ساختمانی و وام دولتی پیش‌بینی شده برای امر نوسازی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به حضور متخصصان حوزه شهرسازی و عمران در دفا‌تر تسهیل‌گری به ایسنا گفت: در صورتی که مهندسان شهرساز تشخیص بدهند که تجمیع چند پلاک به نفع شهر و شهروندان است، این موضوع را به مالکان آن املاک انتقال می‌دهند و فرآیند تجمیع را برای آن‌ها روشن می‌کنند.

نبید خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان در جریان صدور پروانه با مشکلی مواجه شوند، تسهیل‌گران سازمان نوسازی از طریق تعامل با دفا‌تر خدمات الکترونیک برای حل و فصل مشکل اقدام می‌کنند.

معاون سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه امر نوسازی بافت‌های فرسوده با حفظ ارکان محله انجام می‌شود، این امر را حاصل رویکرد سازمان نوسازی به پارامترهای اجتماعی دانست و گفت: با این رویکرد چندین برابر گذشته از ظرفیت‌های مردمی برای امر نوسازی استفاده شده‌ است، به طوری که در طول سال گذشته ۴۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شد.

کد خبر 186288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز