مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: طبق اطلاعات به‌دست‌آمده در حال حاضر تهران دارای چهار هزار هکتار بافت فرسوده است.

این در حالی است که به گفته مسئولان ذی‌ربط نوسازی بافت فرسوده پایتخت به‌دلیل کارشکنی‌ها یا تعلل برخی دیگر از مسئولان به کندی پیش می‌رود. به گفته حسن بیادی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران ظاهرا زلزله بم و آذربایجان شرقی برای دستگاه‌های اجرایی درس عبرت نشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به‌عنوان اصلی‌ترین مسئول در این زمینه است. علیرضا جعفری گفته است وام ارزان‌قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت‌های فرسوده باشد، با افزایش سه‌برابری بهره، مواجه شده است.جعفری با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت وام نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری به بانک‌ها معرفی می‌شوند، گفت: با وجود پیگیری برای ارائه گزارش مستند در مورد آمار وام‌های اعطا‌شده، تاکنون هیچ گزارش مستندی از سوی دولت در اختیار ما قرار نگرفته است. همچنین براساس نتایج مراجعات مردمی به دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران، امسال هیچ‌یک از مالکان بافت‌های فرسوده موفق به دریافت وام نوسازی نشده‌اند.

درباره وام‌های مربوط به نوسازی نیز گفته می‌شود که بهره وام نوسازی بافت‌های فرسوده باید 9تا 14درصد باشد و این در حالی است که امسال این میزان به 23درصد رسیده و با احتساب هزینه‌های مالی بازگشت وام با نرخ 27درصد انجام می‌شود، به این ترتیب وام ارزان‌قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت‌های فرسوده باشد، گران شده است.

کد خبر 190014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز