همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: هزینه نوسازی و تملک بافت فرسوده در هر هکتار 5.1 میلیارد تومان است.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جعفری با اعلام این خبر افزود: درطرح تفصیلی جدید، رویکرد مرکز محله و محوریت قرار گرفتن محله برای ارائه خدمات مورد نیاز اهالی پیش بینی شده و ایجاد ارزش افزوده در بافت‌های فرسوده از اهداف این موضوع بوده است.

وی افزود: با پهنه بندی صورت گرفته در طرح تفصیلی و ظرفیتی که برای ارائه خدمات محلی و کار و فعالیت شکل گرفته، قطعا توجیه اقتصادی برای بسیاری از نقاط سطح شهر وجود دارد تا با کاربری‌های خدمات محلی، ارزش اقتصادی املاک مسکونی محلات نیز افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: به همین دلیل رویکرد دیگری با عنوان پروژه‌های محرک توسعه نیز در محلات دارای بافت‌های فرسوده پیش بینی شده تا با تعریف پروژه‌های ویژه که در این بافت اجرا می‌شود، محرکی برای توسعه آن و همچنین ایجاد ارزش افزوده مناسب برای کل بافت فرسوده باشد.

به گفته جعفری هزینه نوسازی و تملک بافت فرسوده در هر هکتار 5.1 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در نوسازی بافت‌های فرسوده، بر لزوم همکاری همه نهاد‌ها در این زمینه تاکید کرد و گفت خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در قانون در حوزه حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری وجود دارد که دستگاه‌های متولی می‌بایست همگام با یکدیگر و در قالب نقشه راهی واحد، نقش پررنگی در این زمینه ایفا کنند.

کد خبر 184551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز