همشهری آنلاین: قائم مقام وزارت امور خارجه چین با معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان

جانگ زی جون در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه ضمن بیان دیدگاه‌های خود بر اهمیت تبادل نظر با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه تاکید کرد.

وی گفت: برخی طرف‌ها به دنبال حضور بلندمدت خود در منطقه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، قائم مقام وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: مطمئنا تحولات منطقه و روی کار آمدن دولت‌های مردمی مورد نظر برخی طرف‌ها نبوده و تحولات در سوریه نیز در راستای همین سیاست‌ها اتفاق افتاده است.

وی از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در پیگیری و حل و فصل سیاسی تحولات سوریه تقدیر کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه و تشریح حوادث تاکید کرد: سوریه با قوت در مسیر مبارزه با تروریست گام برمی‌دارد.

امیرعبداللهیان افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه و اصلاحات بشار اسد در محور مقاومت با قاطعیت ادامه می‌یابد و شرایط امروز سوریه بگونه‌ای است که دشمنان مردم سوریه از ادامه سیاست های خود ناامید شده و اکنون پیروزی مردم آن کشور آشکار شده است.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های سیاسی چین در قبال سوریه بر اهمیت مواضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و چین در حمایت از سوریه تاکید کرد.

کد خبر 184152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز